
Świat finansów tj. m.in. giełd, walut, krypto, stóp %, instrumentów pochodnych, obligacji, kredytu, inwestycji jest wielce skomplikowany. Tutaj możesz wymienić poglądy z innymi uczestnikami rynku, pamiętając, że nikt nie wie jak będzie się kształtować przyszłość. Ostatecznie to Ty ponosisz ryzyko i bierzesz odpowiedzialność za swoje decyzje. Odpowiadasz także za to co piszesz. Bądź rozważny i pamiętaj o tym.
Comments
Author
Dla rynków $ jest ważny. Czekamy na rozstrzygnięcia, którą ścieżkę wybierze? Czy się umocni, czy osłabi?
Author
Zwykle osłabienie $ wspierało rynki wschodzące, ale czy historia się powtórzy? Kto to wie?
Z ciekawości dlaczego nie rysujesz linii po szczytach/dołkach knotów ?
Author
Bo zawsze mam wątpliwości. Jak zmieniam interwał to muszę przesuwać od razu kreskę. Wolę zostawić tak, żeby mniej więcej kierunek uchwycić. Inna sprawa, że od zawsze mnie nurtowało czy lepiej po knotach, czy po korpusach (zamknięciach). Czasem knoty to jest błąd na tych informacyjnych wykresach tj. bez prawdziwego handlu i z mizerną wartością.
Author
Agencja Moody’s dokonała okresowego przeglądu ratingu Polski. Ocena kredytowa kraju nadal ma status „A2”. Agencja zaznaczyła, że ocena kredytowa Polski ma negatywną perspektywę, mimo utrzymania dotychczasowego ratingu.
„red007 20/03/2026 at 22:54 Odpowiedz
Zerknij na najnowszą projekcję naszego PKB opracowaną przez NBP.”
A czy ktoś (globalnie) prawidłowo wcześniej zaprognozował dla przykładu lata 2008-2009 lub 2020-2021. ?
Co do najnowszej projekcji NBP to analizując poprzednie projekcje da się zauważyć, że szczyt koniunktury przedłuża się w czasie o kolejne kwartały. Wg. najnowszej szczyt ma nastąpić w IIIQ b.r.
Stąd wydłuża się też czas trwania hossy.
Stąd szczyt giełdy w lutym.
Author
Tak. Giełda wyprzedza kilka miesięcy.
Author
Tu ciekawostka sentymentu na USDPLN – 78% idzie long USDPLN. To jak to ma rosnąć w takim układzie?
https://bossafx.pl/narzedzia/sentyment-rynku
To lepiej powiedz po ile USDPLN w dolku recesji 2030/32.
Author
Tak jak w 2008 r. po około 2 PLN. Pasuje? 😉
W dołku recesji był po 4zl. 2x więcej.
Author
To nie było duże przesunięcie czasowe, ale najpierw był po 2pln.
Mowie wam.Zaprogramował was goldman do wzrostow do 2028 roku a moze sie okazac ze 2026 rok ma nominalny szczyt. Tak dluga hossa 40 miesieczna wyzwolila chec na wyzej i wyzej. Niektorzy juz w swojej bezradnosci cyklicznej i shortowaniu od jesieni przestali wierzyc w jakąkolwiek bessę.
To ja się pytam na co czekaja od 9.sierpnia 2024 w sygnale bessy?? https://www.makrosfera.net/prognoza.aspx
Na hossę?? Haha
Wg historycznych wskazań makrosfery, poziomy WIG przy zmianie sygnału były zawsze dotychczas na przeciwległym biegunie zgodnie z prognozą.Jesli tak, to najbliższy sygnał hossy pojawi się poniżej 80.000 na WIGu a to nie znaczy że będzie to minimum najbliższej bessy.
Maxerson zaniemówił, pewnie myśli i liczy.
@konso Ty tu rozmieniasz 2032 i dalej a ja myślę o złapaniu next week sreberka po 63$.
Długoterminowe projekcje chleba nie dadzą. Można mieć pewne koncepcje ale najważniejsze jest odgadnięcie bieżących swingów i średnioterminowych trendów.
Odnośnie Twoich Matrixów mają one pewien sensowny koncept jednak dla mnie ważniejsze są cykle. Te cykle zapodałem AI i jej wnioski są dosyć zbieżne z moimi więc tego się trzymam.
I co ci ta AI powiedziała? Że 130.000 na WIGu max.Czyli mamy max.
@mac_erson
Dla sreberka minimum na 65.5380 mogło już być tym dołkiem i teraz odwrót.
A jeśli tak to i WIG20 tygodniowy do góry.
Czekam na Twoje L-ki
Nie widzę jakoś wzrostów. Co prawda nie uczestniczę dzisiaj w polskim rynku, ale nie bez kozery powiem, że wsparcia trzasną i zakończymy na nowym wsparciu 3.130?
Dzień dobry poferyjnie. Krynica Zdrój i Jaworzyna zawsze na propsie. Jeszcze pojeżdzone było.
Rynkowo moje założenie robocze jest takie, że ruch o conajmniej 20-25%, którego początek wieszczyłem NAJPÓŻNIEJ na drugą połowę kwietnia już trwa – zaczął się w ostatnim tygodniu lutego. Panika jeszcze przed nami. Do wyjęcia jest 450-600 punktów z Esek. Szukanie dołka jak w 2011, a nie 2020 czyli retestami, aczkolwiek większość kasy do wyjęcia jeszcze w kwietniu.
No takie założenie robocze, a prawdziwy scenariusz rozpisze rynek.
A AI mówi, że najpierw nowy szczyt 35xx a ta zwałka na jesieni.
NO zobaczymy kto mądrzejszy 😉
PS> Fajnie, że pojeżdżone 🙂
u mnie weszło srebro po 63.
Mam jeszcze dwie partie po 60 i 58
Dla mnie to średnioterminowa okazja.
Według moich wróżb Srebro ma jeszcze potencjał na 20-25% w dół. Pisane dzień przed końcem paniki i początkiem ruchu powrotnego, który doszedł do ~96$.
„to-nie-ja 05/02/2026 at 09:39
No i teraz trochę niedźwiedziego straszenia. Traktując to dosłownie i robiąc copy-paste ;-))) to:
– po zakończeniu pierwszej fali wyprzedaży na srebrze czeka nas odreagowanie w stronę psychologicznie ważnego poziomu 100 dolarów za uncję
– następna fala wyprzedaży przyniesie spadek ceny srebra poniżej 50 $ za uncję.”
to 50 moim zdaniem w kolejnym rozdaniu może być (jesiennym)
tam jest wsparcie po historycznych szczytach z dawnych lat.
Na razie uważam wsparcie 55 gdzie był ważny szczyt ostatniej fali (1-ka).
Gold dojechało do SK200 i tutaj też gdzieś moim zdaniem na razie koniec.
Siedząc na wyciągu człowiek może całe życie przemyśleć, albo poukładać nowe koncepcje rynkowe 🙂
Muszę sobie to jeszcze raz poukładać, ale ważne klocki to nowe QE – i co ważniejsze jak zareaguje na nie giełda i metale
Stopy procentowe – spodziewałem się w górę (wbrew konsensusowi z prognoz na nowy rok)
„to-nie-ja 18/01/2026
Szok stóp procentowych to mój typ na ten rok, ale skoro w gazeta.pl mówią, że będzie inaczej… to pewnie nie zarobię w tym roku.”
No ale wygląda na to, że teraz konsensus zakłada PODWYŻKI. A wszyscy już wiedzą o tym, że będzie RECECJA…
Cóż Stany chyba faktycznie wdepnęły w ten IRAN na dobre. Wnioskują o kolejne 200 mld dla wojska. Analitycy przescigają się w prognozach na ile tygodni wystarczy ropy i kiedy osiągnie 200$ za baryłke…
Jako osoba, która ma głęboką wiarę w rządzących i która wierzy, że ludzie są motywowani chęcią robienia właściwych rzeczy, a nie po prostu utrzymaniem stołka, mogę się spodziewać, że nauczeni poprzednimi kryzysami zrobią… jeszcze raz to samo tylko bardziej 🙂
– obniżą stopy procentowe
– rozkręcą prasy drukarskie
Aczkolwiek w sumie spodziewam się odwrotnej kolejności. Najpierw ruszy QE, potem stopy… To by się zgrywało z koncepcją retestów dołka na indexach tej wiosny.
Trzeba liczyć, że gospodarka jeszcze raz zareaguje na te sztuczki i będziemy mieć te inflacyjną – last dance – hossę.
Czyli wiosną strachy i -20/25%, a potem inflacyjne „to the moon”!!!
„to-nie-ja 30/01/2026
Moim zdaniem jeśli (!) będzie nowe ATH na WIG20 to nie po to, żeby się zaraz miała bessa zaczynać – najpierw zrobimy ~4700.
A po drodze ponad -25%.”
Zapraszam do dyskusji i podzielenia się swoimi prognozami na najbliższy rok jeśli chodzi o politykę monetarną i fiskalną w USA i w Polsce.
Jeszcze nigdy nie spekulowalem na srebrze może czas spróbować.Byk tutaj się stawia bo inaczej 450/80 kolejne mogą w dół.Bede śledził.
dla mnie to nr jeden w tym roku.
3 ładne trejdy teraz ruszam z czwartym.
Jeden trejd zacząłem za wcześnie więc najpierw było lokalnie -8% 🙂
Tam to są ruchy konkretne – hehehe
tylko tam są konretne loty więc uważaj 🙂
0.04 lota to 1000zł przy jednym punkcie
Wałcz,trzymam kciuki.Wszelkie złoto,srebro ropa ,jak dla mnie to za szybkie.Juz przejście z dj na nq to było coś z przelotami.Obecnie sp, nq dj poszedł out na dobre.
Giełdowo 2 fajne ruchy obstawiam które powinny zaskoczyć rynek.
Panika na złocie już ponad -8% spadku.
Ucieczka do płynności.
Podnoszone wymogi zabezpieczeń i wymuszane zamykanie (nawet zyskownych!) pozycji.
Według mojej ekierki i cyrkla w złoto należy się obkupić pod koniec kwietnia na poziomach ~3300-3400 dolarów.
Ciekawe czy Glapiński sprzedał na górce?
Nie sprzedał i sprzedawać nie będzie.
Po pierwsze NBP to nie jest bank inwestycyjny. Nie robi operacji z myślą o zysku finansowym. Robi operacje z myślą o realizowaniu zadania do którego jest powołany.
Po drugie, Glapiński wielokrotnie powtarzał, ze zakupy złota trwają i nasze rezerwy są sukcesywnie powiększane. Jeśli dobrze pamiętam to NBP planuje zgromadzić jeszcze dodatkowe 170 ton. Musiałbym jeszcze raz wysłuchać wypowiedzi Glapińskiego z konferencji o Polskim SAFE 0%.
Poprawka – jeszcze 130
„Prezes NBP zaznaczył, że bank centralny nadal zwiększa rezerwy kruszcu i docelowo chce osiągnąć poziom około 700 ton. – Cały czas kupujemy złoto, aż osiągniemy pułap 700 ton – dodał.”
https://forsal.pl/gospodarka/aktualnosci/artykuly/11212634,polska-kupi-jeszcze-wiecej-zlota-jasna-zapowiedz-prezesa-nbp.html#google_vignette
Przeciez podjal decyzje o powiekszeniu rezerw w zlocie i realizowal transakcje kupna powyzej 5k
W lutym kupil 20 ton
Mak z przytupem chlopaki sie wybili, tak mialo byc wodospad
i utrzymuja ten spread armagedonowy, myslalem ze chociaz wyzeruja
na srebrze – w mojej koncepcji skończyła się 3-ka lub już 5-tka w fali C (ABC).
Ja traktuję te zakupy jako średnioterminowe.
Fajny kanał jest jeśli chodzi o rozpiski Elliotowe – gościu modyfikuje na bieżąco 3 razy dziennie.
Daje na bieżąco warianty które są w grze.
Nie ze wszystkim się zgadzam ale warto lookać jeśli grasz na złocie/srebrze.
On też długoterminowe wsparcia rysuje na strefie 50-54.
https://www.youtube.com/@moretradingonline
Tak czy owak w jednym się zgadzamy, gdy skończy się korekta (fala 4-ta) pójdzie nowy impuls powyżej ostatnich szczytów. No ale to melodia przyszlości…
ile pkt odejdzie przez dywidendy w czasie bieżącej serii, wiesz może ?
Na bananie wybicie ze wsparcia, następne 3100 na W20 widzę.
słabe to wsparcie, imho, 3040/50, dopiero tam
Taki poniedziałek miał być już tydzień temu. Mówiłem że tym razem, to poważna sytuacja, skoro ci od wajchy na siłę pchaja do góry. Jak nie było żadnej pandemii, to specjalnie dołowali na maxa.
karnak 23/03/2026 at 08:49 Odpowiedz
Ciekawe czy Glapiński sprzedał na górce?
——————————-
Karnak, ty jakiś….”dziwny” jesteś. Najpierw twierdzisz, że nie sprzedał przez Tuska, teraz pytasz, czy sprzedał…..
Glapa zakupił w lutym kolejną partię, być może na górce:
https://businessinsider.com.pl/gospodarka/narodowy-bank-polski-kupuje-zloto-rezerwy-osiagnely-rekordowy-poziom/5c1g5vn
to też przez Tuska ?
8100 do wiosny 2028 roku
o czym piszesz ?
o zlocie
@karnak
Nie widzę L-ek :))))
Ja też nie. L)
Author
Przy tym wszystkim co się dzieje to eurusd i tak się dobrze trzyma. Zobaczymy czy przypadkiem nie ruszy mocno do góry, jak się to kiedyś skończy?🤔
haha wierzysz w Ursulę? Ja wolę wierzyć w siłę USD:))))
naczelne misie widzą wzrosty EURUSD , nóż się w kieszeni otwiera.
cykl macersonowy 6,66*2 na EURUSD:))) 2014=2026.
własciwie 2013=2026 na EURUSD.
tym bardziej że złoto 2001-2011 = 2016-2026.
Sprzeczne pomysły w głowie, ale coś trzeba grać.
Po 3,76 kupię USDPLN. Tam 4,03 się należy jak psu buda na dzień dobry, a potem 4,20 i wincyj.
Z tym wielkim oslabieniem zlotowki to bym uwazal. Plyna pieniadze z kpo i teraz z safe. puszcza to do nbp ale wystarczy ze rzad uzna ze sprzeda na rynku troche i powstrzyma deprecjacje zlotowki.A zachod ma malutki udzial w dlugu wiec w zasdzie tylko to co w gielde wlzozyli, moga wycofac.
L, jak byk
Jaki news poszedl?
Ale jazda na walutach
Ok. Trump i jego humorki.
Pisownia oryginalna (tzw. Trumpica)
In a post on TruthSocial all in capital letters he says: „I AM PLEASE TO REPORT THAT THE UNITED STATES OF AMERICA, AND THE COUNTRY OF IRAN, HAVE HAD, OVER THE LAST TWO DAYS, VERY GOOD AND PRODUCTIVE CONVERSATIONS REGARDING A COMPLETE AND TOTAL RESOLUTION OF OUR HOSTILITIES IN THE MIDDLE EAST.
„BASED ON THE TENOR AND TONE OF THESE IN DEPTH, DETAILED, AND CONSTRUCTIVE CONVERSATIONS, WITCH WILL CONTINUE THROUGHOUT THE WEEK, I HAVE INSTRUCTED THE DEPARTMENT OF WAR TO POSTPONE ANY AND ALL MILITARY STRIKES AGAINST IRANIAN POWER PLANTS AND ENERGY INFRASTRUCTURE FOR A FIVE DAY PERIOD, SUBJECT TO THE SUCCESS OF THE ONGOING MEETINGS AND DISCUSSIONS. THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER! PRESIDENT DONALD J. TRUMP”
cos o koncu wojny zapewne
L oddanie po 3234 (bp)
hehe wszystkie sygnaly sprzedazy zanegowane
Author
Szybka piłka. Trump wstał i oznajmił, że opóźnia ostrzał Iranu. Będzie rozmawiać z Iranem. Haha. Cyrk. Zakładam, że wszyscy na to czekali. 😉
Iran mówi Trumpowi, że nie ma jego płaszcza i co mu zrobi. A Trump ogłasza, że od początku planował ten płaszcz zostawić u nich na dłużej.
Author
Dokładnie.🙂
i teraz graj bez stopów 🙂
na srebrze było prawie 7% w 3 minuty 🙂
no no 🙂
kushnerki nie wiedza gdzie upychać kase. Ta prezydentura przyniosla im juz miliardy a konca nie widac.
dokładnie zje śniadanie i beknie coś odmiennego 🙂
Obecna gra bez stopów to dla kamikadze 🙂
zachowanie rynkow jest dosc absurdalne jednak
widac po tym jaki jest stan psyche rynkow
Author
A teraz na poważnie. Czy to nie będzie odczytane jako oznaka, co by nie mówić, słabości Trumpa? Wtedy byłoby trochę czasu kupione.
Teraz tylko czekać na dementi Ajatollahów, którzy ogłoszą, że żadnych rozmów nie prowadzą 😉
Jakbym miał ten „entuzjazm” skonfrontować z wykresami z przeszłości to na bliskim wschodzie i rynkach zagotuje się w… środę (tę środę).
To był 1szy prezent dla rynku.ktory się dziś nie skończy.Niedlugo drugi
Ale co? Jeszcze Trump zrobi dzis flaszke z ajatollahami ? 🙂
Coś w tym stylu i po bladynie 60/90/60
Ależ bujanie – nie nadążam pisać o zmianach pozycji. 🙂
O! Wpadły S co załozyłem w piątek! Ale jaja!
Cyrk Panie, hazardowe eLki i to z piątku z zyskiem zamknięte!
Pewnie ja teraz je kupiłem 😛
S już zarabia. Teraz każda podbitka to okazja na tluste S.
Trump naklamal jak zwykle ale rynki uznaly to za znak, ze juz ma pietra i chce sie wycofac z wojenki
postanowiłem zamknać trejd na srebrze 9% zysku.
Poczekam na rozwój sytuacji.
Dziś jest dzień stop lossa, kto nie stosował myslę przekonał się wreszcie do niego 😉
@konso co spojrzę na wykres sp- ka to widzę diabelskie 6666 🙂
już mnie krótkoterminowe spekulacje gxxno obchodzą. Celuję w recesję i emeryturę po niej, odpoczywam z 5-6 lat od rynku. Wydaje to co zarobiłem by mieć w dole recesji tyle ile miałem w Covidzie:)
I co hossa wróciła?
Niemożliwe – to podpucha.
Rynkami rządzi spekuła i przetrzebi tyłek i miśkowi i byczkowi.
S na zamknięcie.
moim zdaniem ten swing do ok. 3300 idzie
To już blisko, a trafić w górkę nie jest łatwo. 🙂
Graty za sreberko.
Wszyscy są zarobieni, Goldman kolejny raz został ograny i tak trzymać.
A zrzędy czują się jak ci trzeci w trójkącie – pominięci.
Na pewno są też inni – mocno poobijani, rzucani przez rynek od ściany do ściany, od sufitu do podłogi i na odwrót.
Konkretne pytanie – czy hossa ma się dobrze?
Ależ oczywiście.
Wszyscy zarobieni w tym jeden ze szklaną kulą.
Author
Marzeniem byłoby wrócić w USA na 6900. Zrobić 2 ramię rGr na S&P.😉
Moja prognoza na dziś – niewsparta żadną położoną na stół monetą :-))) – jest taka, że w systemie karnakowym warto dzisiaj grać L.
Czy Twoja prognoza ma szansę sprawdzić się w drugiej części sesji. czy to będzie pudło?
@BTK
Masz jakieś średnioterminowe wróżby dla EURUSD?
Mnie wychodzi, że obecna podbitka nie powinna przekroczyć 1.1750, a późniejszy potencjał spadkowy (w perspektywie 6-10 tygodni) widzę do 1.1100
tylko ta podbitka może się rozciągnąć w czasie (moim zdaniem kilka tygodni).
@ToJa
Troszkę wyżej mi wychodzi 1.1780 —-> 1.1220
Podobnie na AU. Teraz uklepywanie dna (35.50 index) i ostatnia mocna fala wzrostowa na AUD
w Polsce denko z wczoraj 3.120 – 3.130 powinien być Re-Test i dopiero w górę.
Dziękuję.
S+, oddanie po 3252 (bp)
L pobranie po 3231
L+, oddanie po 3239 (bp)
L, pobranie po 3231
L, pobranie po 3219
Rozpocząłem realizację wczorajszych S. Teraz ustawiam koszyczek wyżej. Skoro spodziewam sie odbicia, dlaczego nie biorę teraz L?
patrząc na styl działania Trumpa.
Ostatnio jak dał info o jakimś ultimatum dla Iranu to potem kilka dni później zaatakował rozpoczynając tą wojnę.
Teraz też dał jakieś info niby o rozmowach, więc pewnie za kilka dni kolejny etap operacji (może lądowej) szykuje ?
Tu masz dobry kanał:
https://www.youtube.com/watch?v=NHXAVdspkcE&t=11s
sreberko:
Elliotowo moim zdaniem jesteśmy w 4-ce (w fali C) z zasięgiem około 72-73$ i potem powinna być jeszcze jedna falka w dół (może podwójne dno albo lekkie nadbicie poniżej 60).
AUDUSD już zmierza w kierunku wczorajszych poziomów min., zobaczymy, czy W20 da dziś radę również.
Powiedz no mi ty jedno:)
Czy JPYPLN zrobił już 5-tkę w dół od referendum dot.Brexit z połowy 2016 roku?
https://stooq.pl/q/?s=jpypln&c=20y&t=c&a=lg&b=1
jednak W20 nie odpuści bysio.
Konso,
nie będę świnią i wrzucę, specjalnie odwróciłem waluty.
Tam jeszcze możesz dodać wachlarz Ganna z początku 2009, przechodzi po szczytach, jedna z linii przecinając 2018 dojdzie do 2026.
Szczerze mówiąc, liczyłem na 0,01880, ale raczej nie dojdzie.
https://ibb.co/0yKhBwGW
no własnie pytanie czy nowe ATH indeksów gieldowych za 2 lata czy już..nie;) czy coś ala 1997/98 w stosunku do 1994.
[1;0;1;1;1;0]
[0;0;1;1;0;0]
Byłby długi okres bez nowych ATH przed nami. No ale czy wierzyć w magię 6 cykli ( 4 jedynek i 2 zer w pierwszym rzędzie) i 4 zer i 2 jedynek w 2.rzedzie matrixa?
Nie podbili tak wysoko jak chciałem. I co teraz?
„Elliotowo moim zdaniem jesteśmy w 4-ce…..”
Czy ktoś to jeszcze czyta ?
Na pewno ty a co
To fakt
S , pobranie po 3225
S, pobranie po 3240
S, pobranie po 3250
S+, oddanie po 3241 (2 ostatnie partie)
Pozostałe S do zamknięcia na fix (bp)
A cóż to za wysyp S na zamknięcie – armagedon idzie, straszą, czy co?
Mógłby się wypowiedzieć ten co pisał w Covidzie że zaczynamy 6-letnią hossę;) Ale zwiał pewnie na Bahamy albo do innego Dubaju;)
Author
Po sesji i zdaję się coś się znowu dzieje, bo do góry kontakty w USA.
Author
Tu coś dla konsultant121, bo lubi konkrety.😉 Ale uwaga, bo gość jest bardzo sugestywny i to samo w sobie jest ostrzeżeniem. Zamiast go słuchać to lepiej grać swoje.
Prognoza 7600 dla S&P jednak wykracza poza moją wyobraźnię i nie kupuję takiego tonu pewności siebie. Rynek jak zwykle po jakimś czasie zweryfikuje.
https://youtu.be/xNCGXVfX4qg?is=6MpQ4vESBYEmjn5X
w ubiegłym roku Cymcyk dobrze prognozował W20 , z poziomów 2300 miało być 2900 i więcej. I tak się stało .W tym roku Cymcyk nie prognozował poziomów W20. Czyli został dzieckiem hossy wg mnie.
Za silny PLN: https://data.bis.org/topics/EER/BIS%2CWS_EER%2C1.0/M.R.B.PL?view=chart
9 minut wytrzymałem… w 30 sek. można by to samo powiedzieć… nie zająknął się, że te fundamenty – zwłaszcza Nvidii – to „na sterydach” piramidy BTC…
Mówi się o miesięcznym rozejmie.
Czyli po upływie tego ostatecznego ultimatum dominujące USA wyprosiły miesięczny rozejm w „wygranej” wojnie :DDD
Ależ musiała się przypalać cebula…
Trump powinien zarządzić 3-miesięczny rozejm. W tym czasie wszyscy wrócą do domów, loty zostaną wznowione, ropa popłynie cieśniną Hormuz i w spokoju obejrzymy Mundial. US-rańce myśleli, że Iran to Wenezuela hahahah
„US-rańce myśleli, że Iran to Wenezuela hahahah”
https://www.youtube.com/watch?v=W4GKmXYogOQ
Dziękuję
Dobrze że te S nie weszly. Teraz trzeba L, jesli otworzą się nisko.
Będą tłuste S?
Jak najbardziej. Tylko nie dzisiaj, goldmany rynek psują.
S na otwarcie
Wstrzymam się z wejściem w S, może jednak na jakiś czas L?
Odpocznij sobie od rynku na chwilkę. Poczekaj na swoją fale.
@karnak
Wczoraj pisałem o poziomie ok 3300 na koniec tego swingu. Podtrzymuję.
Według kanału którzy już widzieli a niektórzy jeszcze nie widzą, będzie nawet 3330
A nawet ciut wyżej
myślę, że dzisiaj typowy rynek FLAT, z małym wskazaniem na +0,60%
update: srebro pójdzie wyżej do ok 76
S, pobranie po 3269
S dokładka po 3278
S+, oddanie po 3270 (ostatnia partia)
S+ oddanie po 3264 (bp)
Rozczarowujący ten wzrost.
Potwierdza to średnioterminowy sygnał S.
Nie przesadzaj, otworzyli się wysoko. Pytnie czy jeszcze pociągną trochę do góry.
Wątpliwe, że jeszcze podciągną, bo za dużo luda chce tam wejść w S.
😀
Gdzie się ustawiłeś z S?
A to zależy od spółki. Na indeksie kombinowałbym tak gospodarz.
tak jak gospodarz – miało być.
Poniedziałkowe psychotropy powinny już puszczać, a Trump obudzić się na lekkim wkurwie spowodowanym migrenowym bólem głowy.
Teraz tylko liczyć, że zanim zdąży się rozładować wyżywając na meksykańskiej pokojówce/psie/talerzu z przypalonym jajkiem sadzonym wcześniej napisze na soszalach coś w stylu Ezekiela 25:17.
„(…) A dokonam na nich z wielką pomstą i wściekłym gniewem karania na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci. I poznacie, że ja jestem Pan, gdy mój gniew spadnie na was!”
Największy upadek dopiero przed nim. Tak to jest, jak się Żydów do rodziny wpuszcza.
Już jest memem, a skończy jako obalony przez swoich. Taki Mussolini na miarę naszych czasów.
Author
Patrząc na kanał spadkowy, w którym w20 przebywa u mnie to góra wysoko, bo 3350/3370 dopiero.
W tej strefie (co podałeś) są 3 linie oporowe.
To najbardziej optymistyczny scenario dla byków.
MInimalny to nieco powyżej 3300
Lookamy 🙂
Już dzisiaj, czy zostawią coś na jutro?
W okolicach 3295 (jeśli tam dojdą wypadałoby załadować się w S.
S pobranie po 3295
specjalnie dla Red-a 🙂
wzrost od 9,03 był 3-ką
spadek od 18.03 był 3-ką
Implikacja Elliotowa:
obecny wzrost 0d 23.03 powinien być 5-tką
(struktura korekty nieregularnej ABC).
uszczególowienie (dla Red-a)
1) jeśli pędząca to zakres typu 3350-70
2) jeśli nieregularna to wyjście powyżej szczytu z 18.03
Odpowiedź – analiza struktury fali od 23.03 (póki co jesteśmy tam w 3-ce – dopiero).
Dzięki za pamięć o mojej skromnej osobie ale nie ukrywam, że dość sceptycznie podchodzę do TFE głównie dlatego, że rynek często łamie utarte schematy, nie wiadomo kiedy jest koniec fali, o wszystkim dowiadujemy się po czasie gdy już znamy cały ruch.
Lepiej postawić na AI, która pracuje o wiele szybciej niż sobie wyobrażamy.
Trump robi dobrą grę by podwyższać koszty produkcji Chin:) Po to jest Iran. A wy widze niczego nie rozumiecie.
A przy okazji zbudować wielki Biblijny Izrael 🙂
of course!
Coś tam zaszorciłem.
Jeszcze daleko do poziomów gospodarza, a Ty już masz S, jak wy to robicie, że wiecie o wcze śniejszej zawrotce ? 🙂
Na PKO malutki pakiecik dopiero. Trochę niechcący.
Sprzedałem taniej. Trzeba tańczyć tak, jak grają. Ale za to ustawię sie wyżej :P.
PKO uciekło. Ale zdążyłem z PZU.
Dzisiaj walczą ostro o podbicie, ale od jutra zjazd i cdb
@macerson
znowu 6666 oporem tym razem?
tak spojrzałem jakiś czas temu i znowu zobaczyłem 4 szóstki.
Prześladuje mnie ta liczba :))))
S dokładka po 3298
S+, oddanie po 3291 (bp)
S pobranie po 3296
Nie weszło jest za 3295
S, dokładka po 3298
S, dokładka po 3305
S+,, oddanie po 3300 ( ostatnia partia)
to co ATH zrobią na SP500 do wiosny? czy nie? jak obstawiacie?
Author
Ale przecież już jest wiosna 😁
S+, oddanie po 3292
bp
S pobranie po 3297
S dokładka po 3303
jak juz ty na S intraday to nici z bessy juz teraz.
S dokładka po 3305
S dokładka po 3309
po kilku sesjach slabosci popytu, dzis ostentcyjny pokaz sily
billy kupuje jena i tak to się kończy…od 2 lat.
Przekonali Cię do powrotu hossy?
przez cala sesje spokojne zwiekszanie sily relatywnej do bazowych, naprawde pokaz kontroli
Albo manipulacja albo wiedza, ze przestraszeni klienci juz nie maja co wywalac.
Ładne prezenty dzisiaj dają – tłuste S do wyboru, do koloru. 🙂
Do końca miesiąca i do końca kwartału zostały jeszcze 4 sesje.
Ciekawe jak będą wyglądały świece miesięczna i kwartalna.
Część S+ oddana na zamknięcie po 3303
@mac_erson dziękuję za Twoje 3300 w prognozie.
Pozdrawiam i powodzenia,
Jak zrobimy kolejne ATH w tym roku na Sp500 i Wig to wszystkie misie wymiękną
Rentowności polskich obligacji skarbowych 4-5 letnich już powyżej 5%
https://obligacje.pl/pl/narzedzia/kalkulator-rentownosci,symbol-DS1029
Powiem, że jestem zaskoczony tą skalą spadku cen:
https://stooq.pl/q/?s=ds1029.pl
https://stooq.pl/q/?s=ds1030.pl
Przyznam, że mnie te rentowności zachęciły do sprzedaży paru akcji…
Cymcyk widzi 7600 na SP500 w tym roku. Kurde ile można rosnąć?
Tylko czy po drodze nie będzie wcześniej np. 5800 😉
To w takim razie za 2 lata 7600 czy jeszcze w tym roku? Cymcyka kiedyś też musi wywieźć.I millenialsi beda fo przeklinać po wsze czasy.Tak czy nie?
Statek tonie.
Author
AAII wciąż mocno bearish:
32.1% bullish
18.1% neutral
49.8% bearish
Dokładka S na otwarcie
Zysk zabezpieczony na + i… czekam.
https://www.youtube.com/watch?v=1wQc148Zw_M
3:17 – pokazane zlecenia na Sp500 i ropę – „ludzi Trumpa” 15 minut przed konferencją.
To o czym mówimy odnośnie zbierania dużej kasiory z rynku wespół wzespół…
Author
USA to największa szulernia świata. Trzeba mieć tego świadomość. A czym więcej goście mają kasy tym bardziej chcą ją pomnażać bez ryzyka.
@Fast,
Moim zdaniem banan bije wall street na glowe.Oczywiscie z powodu kapitalizacji nie można porównywać ich wielkości.
Author
Jest to możliwe.
pewne 🙂
Dopiero wstałem. PZU jakoś żre. Muszę iść załatwić sprawy, zobaczymy poźniej co się podzieje. Takie trade lubie, założyć po południu przed imprezką, wrócic nazajutrz i skasować :D.
Zrealizowało mi TP. No cóż. Podsawię wyżej i zobaczymy co będzie.
Bronią się przed wygenerowaniem krótkoterminowego sygnału L – średnioterminowo obowiązuje S.
Może nie szli po Mac Erson, tylo po Fast Market? 😛
Kijów z trzecim najwyższym wynikiem sprzedaży sieci sprzedaży BENTLEY’a.
Również ten sam Kijów „zimno nam, ciemno nam, rakiety lecom… Dajcie! Dajcie!”
Ta wojna jest śmieszniejsza niż plandemia.
Wyższa Szkoła Szukania Głupiego.
Czasami wypożyczam jakieś tam elementy na śubywesela UKR w okolicach Łodzi.
To lepsze setupy imprezowe biorę chyba tylko cyganie 🙂
Ja już robie zaskórniaki, żeby mieć na przyszłą zimę na „Ciepło dla Kijowa”, ale nie wiem czy będzie wystarczająco premium.
Author
W USA dotychczas, gdy poza sesją zbijali niżej futy, to sesja była wzrostowa. Nie zawsze, ale często. I odwrotnie. Natomiast obecnie sytuacja zewnętrzna jest nietypowa, więc nie wiem czy ta obserwacja ma tu zastosowanie.
Idziemy na dno, czym się łudzisz? 🙂
Author
No jest takie ryzyko. Ale to jest rynek więc trzeba wszystko brać pod uwagę.
Author
Nieoficjalnie, ale w mediach mówią, rząd podjął decyzję o obniżce VATu i akcyzy na paliwa. TVP info podaje.
Pamiętam poprzednią tego typu akcję, gdy Orlen już na tygodnie przed zakończeniem okresu promocyjnego (obniżonego VATu) zaczął podnosić marże, by na dzień powrotu do wyższego VATu złagodzić Polakom ewentualny „szok” cenowy, zarabiając przy tym ze dwa miliardy 😉
I co dobrze robi?
Przecież w ten sposób pozbawia dochodu budżet.
PLN za wysoko;)
Author
To nie jest jednoznaczne. Prawo popytu i podaży się włącza. Choć tu elastyczność cenowa popytu na energię, gaz, paliwa nie jest zbyt duża i trochę racji możesz mieć. W każdym razie dla nas lepiej płacić mniej.;)
To musi pierdyknąć – bez udawania, bo za dużo złego się wydarzyło.
Nieoficjalnie, ale w mediach mówią, rząd podjął decyzję o obniżce VATu i akcyzy na paliwa. TVP info podaje.
————————-
wszystko pod wiekszość wyborców, k…
firmy transportowe nic nie zyskują
Author
Zyskują, zyskują. Mój znajomy ma flotę transportową i umowę bezpośrednio z Orlenem. Wszystko jest transparentne i cenniki aktualizowane dość często, gdy tylko jakieś zmiany się pojawiają. Tu bym się nie martwił. Inaczej z detalem, ale jest spora konkurencja i powinno też się przenieść na ceny. Miejmy nadzieję, że dość szybko.
vat nie ma wplywu na firmy transportowe, akcyza i owszem
Author
Tak VAT dotyczy końcowego odbiorcy (choć firmy bywa, że nie odzyskują całego VATu naliczonego). Czytam, że rząd celuje by paliwo staniało ok. 1,2 PLN na litrze. Zobaczymy co z tego się uda osiągnąć.
akcyza jest kosztem (dochodowy).
VAT – transport, busy ciężarówki odlicza 100%
Samochody osobowe 50%
Jak możesz narzekać na swoich – uśmiechaj się i płać. 🙂
Czy ty kiedys pojmiesz zeby nie oceniac niczego poprzez pryzmat swoich i onych? eee tak mi sie wyrwalo znam odpowiedz
Author
Spójrz na to z innej strony. Wszyscy jesteśmy konsumentami i powinniśmy się cieszyć, że rząd zostawia nam więcej kasy w kieszeni. Bez znaczenia jaki to rząd. Lepiej je spożytkujemy.;)
Ja nie narzekam, odliczam 50 % VAT, w innej firmie nie jestem VATowcem. Ale dla tych, co 100% VATu odliczają, obniżka samego VAT nic nie daje, tylko ich wk…..
Author
Po spadku Orlenu widać, że nie on będzie beneficjentem tych ulg dla konsumentów.
Hehe sie naspadało na bananie.
ruchy frakcyjne
Ważne są kluczowe wsparcia, opory
Aktualnie od góry strefa 3350-3370 to silna i ważna strefa oporowa.
Author
Już pompują. Jednak sprawdza się to co zwykle działało.🙃
Author
Min obrony Pakistanu:
„Wygląda na to, że celem tej wojny z Iranem stało się „otwarcie „Cieśniny Ormuz, która była otwarta już przed rozpoczęciem wojny…”
😁
Dobre 🙂
jak wspaniale jest mieć takiego głównego sojusznika i przyjaciela w NATO.
Jedyny pożytek z nich taki, że teraz musimy podnosić ceny, a zapłaci podatnik, czyli my.
Nie wspominając o poszanowaniu praw i życia człowieka, egzekucjach dziesiątek tysięcy w Teheranie, ale to wiadomo… Ręce precz od Danii, US-rańcy!!!
O! Znowu idą w kierunku mojego koszyczka 🙂
Trochę miejsca na piąteczek zostawie. W weekend pewnie jakieś mega creepe info co dopiero w poniedziałek po południu Trump swoimi słowami inwestorów uspokoi.
Gawno z tego będzie, a nie hossa – wzrastanie = udawanie
Author
Kwestia perspektywy. Nie ma łatwo na razie.
Wzrastają do miejsca podoporowego – na tyle na ile pozwala opór, by nie wygenerować sygnału L
Author
Trump na konferencję teraz. Uwaga, bo mówi dużo. Choć ogólnie to taki Dyzma… 😉
Trump wygląda jak „dziadek” JIGSAW z filmu PIŁA.
https://www.youtube.com/watch?v=KKGn4sknW8E
Dotarli do górnej linii szyi RGRa
I znowu trio: ropa, złoto i bitcoin wyznacza kierunek na rynku – akcje w dół.
Każda podbitka to okazja na tłuste S. Co skrzętnie czynię 🙂
Author
Co to było? Ktoś widział?
Author
Mam
Trump extends pause on attacking Iran energy facilities to April 6
TACO rządzi; po tych voltach trumpinho myśle że już nikt nie da się nabrać na te strachy na lachy, chyba że nasi amatorzy
…jedyna nadzieja w Oscarze…
Przestawia daty bo jest w czarnej dupie z bronią
i nie chce robić rozpierduchy przed świętami…
@,Mać,
Mleko się rozlało czekamy na test es 6524 co zrobią
Obowiązujący schemat – na podbitkach S, oby tłusto trafić.
Ciekawe czy będzie promocja dzisiaj. Może nie być, bo te tricki z negocjacjami chyba już nie działają.
Do kawki. Kompilacja zagrań Oskara z wczorajszego meczu.
Praktycznie każdy kontakt z piłką w trybie „turbo”.*
Gość uprawia inną dyscyplinę niż reszta naszych kopaczy.
https://www.youtube.com/watch?v=MflLpmFTbRg
*Ja wiem, że są straty, ja wiem, że nie z każdego coś wynikało, ale chłopak ma zupełnie inną intensywność gry i absolutny brak kompleksów – jak zdrowie i głowa pozwolą to będziemy mieć z niego naszego Bale’a/Giggsa/Nedveda/Riberego.
to jest polski Yamal i chłopak za kilka lat będzie rozwalał system jak go nie zepsują 🙂
No ale patrząc realnie to Szwedzi (Gyokeres!!!) chodzą jak w zegarku i naszą obronę nakręca lepiej niż automat w Longinesie.
Kwestia który trener lepiej zmotywuje swoich do gryzienia trawy. Tu trzeba będzie oddać 100% serca i sił.
Polakom często nie chce się biegać, presować a na stojąco to dostaniemy bęcki tak jak mówisz.
wig2 sie wiele razy zatrzymywal na inii, teraz 3263
S+ oddanie po 3247 (bp), może uda się odebrać wyżej.
Kusza mnie S na Orange, bo jest wysoko. – No właśnie, podejrzanie mocne.
L pobranie po 3238
L + oddanie po 3243 (bp)
L,,, pobranie po 3238
Author
Dino -15%. No nieźle.
L,, pobranie po 3230
L+, oddanie po 3237 (bp)
Indie porzuciły dolara w rozliczeniach na zakup rosyjskiej ropy.
Czy to ten moment kiedy realizuje się mokry sen czytelników „Wojny o pieniądz” czy „Wojen walutowych” Jamesa Rickardsa (dedolaryzacja i koniec petrodolara)?
https://www.bloomberg.com/news/articles/2026-03-25/india-refiners-tap-dollar-alternatives-to-purchase-russian-oil?utm_source=website&utm_medium=share&utm_campaign=copy
I co? Tak, jak wczoraj podciąganie do góry do końca notowań?
Author
To może być strategia. Ludzie wystraszeni i przed weekendem boją się kupować. Więc kto wie?
L,,, pobranie po 3233
nareszcie coś dobrego dla misia.
karnak 27/03/2026 at 10:50
konsultant121 27/03/2026 at 11:47
Twoja odpowiedź prawie po godzinie.
Nie stać Cię na więcej tylko idziesz tak po łatwiźnie?
taka ciekawostka, mam wrazenie ostatnio, ze indeks holenderski jest podobny do banana
L, dokładka po 3222
Dino jeszcze niedawno wybijalo sie z kanalu spadkowego a wlasnie jest o grosze od dolnego ograniczenia.
Moze ktos jest chetny troche powyzej 32 🙂
L+, oddanie po 3229 (ostatnia partia)
Takie moje marzenie senne
Jakby tak sreberko zeszło do Sk200 (ok 58-59) to bym sobie wszedł tam grubiej.
Do końca całej struktury Elliotowej brakuje jednego zejścia poniżej ostatniego dołka (61).
Większość czeka na strefę 51-54 ale moim zdaniem się przeliczą…
L, dokładka po 3220
Zagra to?:
https://stooq.pl/q/?s=gpw&d=20260327&c=1y&t=c&a=ln&b=1&r=opl
kulczyk za tpsa placil kolo 35 pln, jest juz blisko ale jakze daleko 🙂
z tym ze on mial w umowie ze ft odkupi od niego z pokaznym zyskiem (haracz)
L+,,, oddanie po 3231 (ostatnia partia)
L, dokładka po 3223
Dadzą dzisiaj to S wyżej czy nie?
L+,,, oddanie po 3235 (ostatnia partia)
L,,, oddanie po 3240 (bp)
Oczywiście to było L+
L, pobranie po 3229
Author
Swoją drogą koniec kwartału tuż tuż. Normalnie to by wyciągali, a tak to czort wie.
@macerson
Co by nie mówić, szczyt Kitchina w dołku Kitchina był spektakularny, 40 miesięcy hossy, co nie??
Odlotowy ten cykl. Teraz to już nie wiem czy faza surowcowo-gotówkowa? pewnie tak. Napewno nie obligacyjna.
I może być tak że teraz światem będą rządzić cykle surowcowo-gotówkowe aż do dołka dołków:))) za kilka lat. Nowe ATH na niektórych indeksach może być jednynie życzeniowe.
to byłby wtedy majstersztyk
[x,x,x,x,3,5] bez nowych ATH…
[1;0;1;1;1;0]
[0;0;1;1;0;0]
gdzie te 2 ostatnie zera przed nami.
dotychczas światem zawładnęły cykle obligacyjno-akcyjne, i to przez 40 miesięcy!!
a teraz LUD miast i wsi (i głośników;)
żąda nowych ATH na WIGu
Nowe ATH może być
ale kiedy będzie i jak tu żyć
Po dwutysięcznym trzydziestym trzecim
wtedy millenialsom już się nie poszczęści:)))
Ale skoro ma być
to obywatele X muszą żyć ::)
I z tym wierszykiem zostawiam Was na weekend z przemyśleniami.
L+, oddanie po 3239 (bp)
Ale hossa na sępiku 3500-7000 co do centa prawie odmierzona. Aż niewiarygodne.
@konso
Nie chce mi się pisać ale pośrednie dołki Kitchina są nieprecyzyjne i często opóźniana o kilka miesięcy albo przyspieszane.
Tam np było w 2019r – tam powinien być dołek jesienią a był opóźniony w marcu 2020.
więc teraz do jesieni rynki będą odchorowywały. Poza tym ta bessa bywa plaska więc mamy po prostu nagle zwory i trudniejszy rynek.
Prawdziwa bessa się zacznie gdzieś dopiero 2027/28. KOlejny precyzyjny dołek wiosną 2029.
co nie znaczy że ATH będziesz miał w 2028 roku;)))))
skoro cykl dekadowy 2002-2007/8 był bliżniaczy do 2012-2018 to teraz bliżej nam do 1992-1997
i to może być scenariusz na pokolenie Millenialsów i Cymcyka:))) hulaj dusza, hossa hossa i po hossie szerokiego rynku.
no chyba z z trójkąta kierunek 950 jeszcze..?
https://stooq.pl/q/?s=^_plws&c=20y&t=c&a=lg&b=1
jakie przewidywania macie do tego trójkąta? wybicie w górę czy w dół?
https://stooq.pl/q/?s=^_plws&c=20y&t=c&a=lg&b=1
Mi się wydaje, ze pójdziemy po prostu za Ameryką – ona pokaże kierunek… A jaki kierunek, to tego ja już nie wiem, zwłaszcza że ma być nowy chair FEDu niedługo…
S po 3241
S zostaje na weekend
S, dokładka po 3245
S+, oddanie po 3239 (ostatnia partia)
S dokładka po 3247
S dokładka po 3252
no i znowu pokaz sily banana. Gdyby nie zachod to bylbym pewny ze niedlugo nowe szczyty a tak to ch wie
oczywiscie zycze spadkow 🙂
S dokładka po 3256
S+, oddanie po 3248 (ostatnia partia)
w ostatnich 10 min zaczelo spadac na zachodzie a w szulerni i tak do gory. gdyby nie spadalo to wyciagneliby na 326x i byloby na poziomie pare minut po 9.00 jak to czesto robia.
naprawde odechciewa sie, ale co zrobic 🙂
S dokładka na zamknięcie jeśli po mojej cenie.
Weszło S po 3255
Author
USDJPY przekroczył 160. To układ chyba nie na spadki na giełdach.🧐
Ooooo! Tak wieczny niedźwiedziu już Ci uwierzymy.
Author
U mnie cały czas bez zmian. Po prostu obserwuję rynek.
Nie wiem w co masz wierzyć, bo możesz sprawdzić jeśli nie śledzisz tego na bieżąco. Jest 160 czy nie? Osłabienie jena i gra na carry trades jest czy nie ma? Pomagało to wcześniej EM czy nie pomagało?
Liczę w końcu w poniedziałek na lukę do dołu, która rozpoczęłaby nowy dynamiczny okres spadków.
wygląda ciekawie
– dzisiaj metale najmocniejsze
– potem Europa
– najsłabsze Stany
Co to zwiastuje….
Pisz śmiało – jestem ciekawy Twojego zdania.
Hehe .Moje zdanie: Goldmany cieszą się z byczego nastawienia ludu. 40 miesięcy 2 faz: akcyjnej i obligacyjnej ,teraz będą moim zdaniem w opozycji 2 fazy gotówkowa i surowcowa przez kolejne 40 miesięcy. Rachunek się wyrówna 🤣 Ktoś ma podobne oczekiwania ?
konsultant121@o2.pl
To są dopiero cykle których nikt nie widział , wiążą 2 fazy cyklu w jeden długi.
Brawo – odkryłeś Amerykę i obyś na tym zarobił, czy już wyszedłeś z byczego ludu?
Skoro wojna wprowadza łączone fazy na giełdzie i wydłużenie połowy cyklu do całego cyklu, to teraz nic innego być nie powinno. 2 fazy przeciwstawne podobnie długie.
Macerson, wiosna 2029 jak ulał, potem odbicie i ponowne testowanie dna bez nowych ATH.
obligacje -> akcje -> surowce -> gotówka
Takie kolejności są.
Tak,akcje z obligacjami odbębnione.Teraz gorowka z surowcami .
Author
Tylko co obecnie jest gotówką?🤔
Trochę może $, ale niezbyt w historycznych porównaiach. Przynajmniej na razie.
tak jest, więc moim zdaniem jesteśmy w fazie surowcowej, a ściśle kopalnych surowców energetycznych.
22.08.2025 = 30.03.2026 ?
Zagrałem pod to.
Na tych poziomach spreadu 10Y3M to już się zaczynało grubo w historii.
https://fred.stlouisfed.org/series/T10Y3M
Już jaśniej się nie da – przebicie wsparcia otworzyło drogę do spadków – i spada.
Jak pokonają zaznaczony opór to będzie sygnał do wzrostów – proste?
Proste, jak…. budowa cepa.
Obserwujemy i… reagujemy.
https://zapodaj.net/plik-owt3BwsnVL
2x odwrócone kitchiny po 40mcy od 2022r. i wiosna 2029 jak w mordę strzelił . Macerson tu jest dobrym kalkulatorem ale słabo z predykcją.
A tu nasz WIG20:
https://zapodaj.net/plik-mq2XncF6hO
Na kontrakcie 3170 może być w zasięgu spadku:
https://zapodaj.net/plik-ne64c89ATc
Kierunek jest w dzisiejszym dniu dobry, żeby nie powiedzieć bardzo dobry.
AJ 110 przełamane. FW celuję na koniec dnia -1.00%, a może nawet co napisał Karnak 3.170.
Idą wbrew naszym oczekiwaniom, jak na razie – mocarze?
Author
Hoho. Pierwsze odczyty inflacji z niemieckich landów idą. Wzrost prawie 1%.
Udawanie i spadanie,
Ciągną za uszy aż się urywają. Jak to pierdyknie, to będzie total mess. No chyba że marines uratują Ameryke i skopią dupsko Persom. Giełda chyba chce w to wierzyć.
Wysłuchałem wczoraj podcastu Bartosiaka na temat sytuacji związanej z blokadą cieśniny na rynki, aż się chce zapakować w Ski i „nogi na stół”. Z drugiej strony wystarczy jeden tweet tego pomarańczowego tetryka i …luka w górę na kilkadziesiąt punktów, „jak tu żyć”
Author
Czy ktoś wie, o której Trump wstaje? Tydzień temu wstał prawą nogą, jak to się kiedyś mówiło.😉
S, dokładka po 3267
Strasznie trudny jest ten obecny rynek, poza kreskami i cyferkami trzeba teraz nawet analizować życie codzienne i dobowy rytm życia Trumpa 😉
Pewne jest to, ze Trump robi to swiadomie, osoby z nim blisko związane (rodzina) niezłą kase na tym trzepią. Ciekawe co ichni KNF z tym zrobi gdy kadencja mu sie skończy
@Datik
Ty na prawdę jeszcze wierzysz że ktoś polityków rozliczy :))))))
(Tutaj niezależnie z której strony duo-systemu).
To jest ta sama moneta.
Author
W USA Prezydent ma tak silny immunitet, że nie byłbym zaskoczony, jakby go chronił nawet w przypadku popełnienia morderstwa.😉
fakty są takie, że w pale się ludziom nie mieściło, że tak łatwo zostaną zniszczone instytucje demokratyczne i kontrolne, dotyczy to i Pl po dojściu PISu do władzy, ale jeszcze bardziej USA, tam dopiero jaja są ( w sobotę spore protesty tam były)
No nie wiem, Clinton za „loda” niemal nie stracil urzędu
Chociaż w tej purytańskiej, zaklamanej hameryce podanie laski ma zapewne dużo większą wagę niż zabójstwo :))))
Wierzę, że tak, ale tyle jest spraw teraz w prokuraturze, że na to potrzeba czasu. Pakt o nieagresji pomiędzy PIS a PO, jeśli istniał, chyba już nieobowiązuje.
Dziwi mnie tylko, dlaczego Obajtek ma zarzuty o „zęby”, a nic nie słychać o tym 1,5 mld ( PLN a.$, już nie pamiętam) wyprowadzone z Orlenu jako zaliczka na wenezuelską ropę
Prokuratura chodzi na pasku polityków od wielu lat. to jest parodia.
Więc rozgerzbią sprawy potem zmiana władzy umorzenie i rozpoczęcie spraw przeciwko poprzednikom.
I taka szopka trwa od lat i będzie trwała nadal póki ludzie będą głosowali na duopole (mówię o skali światowej podobnie jest w innych krajach).
A szyld demokracji i konstytucji to jest tylko w ramach – jeśli konstytucja / demokracja jest po naszej stronie to tak, w przeciwnym razie je..ć konstytucję.
Jakoś nie pamiętam abyś w 2015/16 zamieszczał podobne wpisy, gdy Ziobro połaczył funkcje prouratura gen. i ministra sprawiedliwości
czyżbyś jeszcze wtedy nie interesował sie polityką ?;)
S+, oddanie po 3259 ( ostatnia partia)
Oszuści – gonili Prezydenta z podpisem, a na stacjach obniżki paliw, ani widu, ani słychu -pogonić ich!.
Author
Od jutra. Właśnie minister ogłosił cenę max 6,16 zł za litr 95. 😉
No jestem ciekawy skutków wprowadzenia tej ceny maxymalnej czy wróci PRL i kartki? 🙂
Author
Ja podobnie. Zobaczymy czy przypadkiem nie zabraknie paliw na stacjach?🙃
Mo tak może się objawić kartka w nowoczesnej odsłonie – brakiem paliw i to właśnie będzie powrót do PRL i zbliżenie do ruskich.
moze nie zauwazyles ale twoja partia tez w calosci glosowala za ta ustawa. A ta cena to obecna cena rynkowa minus znizki za vat i akcyze, wiec oplacalnosc dla orlenu sie nie zmienia. Oplacalnosc orlenu zalezy od naciskow politycznych i tego nie ma w ustawie.
Zreszta tupales nozkami w kaloszkach z zachwytu gdy obajtek z pisem likwidowali i tak kulawy rynek paliw ” W tym kraju”, wprowadzajac monopol. Zreszta nawet to im sie ku na szczescie nie udalo, bo aramco ich w ch zrobilo i to za bezcen. Ale tak to jest gdy wladze mial gosc, ktory mature zdal na 40 % i pewnie tez zachachmęcił
Nie wciskaj kitu – bredzisz bzdury.
no jesli ty tak mowisz 🙂
kurna zapomnialem ze u ciebie w republice nie mowili ze pis i onfa tez glosowali za ustawa, wiec masz prawo nie wiedziec 🙂
Ceny maksymalne… Masakra…
Naprawdę trzeba po północy zatankować pod korek.
Author
Gospodarka niedoboru. Może nie od razu, ale jeśli to dłużej potrwa to może być nieuniknione. Tym bardziej, że łatwo się obniża ceny, ale powrót do wyższych cen już nie jest taki prosty dla polityków.
Za te obiecane kiedyś 5,19 Tuska należą mu się teraz takie podśmiech.jki
Author
Przepraszam, było 5,19, a nawet minimalnie niżej.🙂
Karnak, nie znęcaj się.
Bycie elektoratem KO i tak wymaga coraz większego dystansu do siebie, żeby nie powiedzieć rozdwojenia jaźni 🙂
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2107285976783178&set=a.342539836591143
To mu nie może przejść na sucho, choćby tylko za to kłamstwo 5,19 musi beknąć i tyle w tym temacie, a tematów jest 100, jak konkretów.
Ocho, chyba Trumpek wstał 😀
Author
Yes. I mówi, że jest „great progress” w rozmowach z Iranem.😁
Tiaaa…w sobotą mówił, że zaproponowali ( Irańczycy) mu funkcję przywódcy Iranu, ale się nie zgodził :))))))
Oszuści – gonili Prezydenta z podpisem, a na stacjach obniżki paliw, ani widu, ani słychu -pogonić ich!.
————–
a z ciebie ciul, juz mnie wk…sz tymi idiotyzmami !!! przeciez nie mogą w 2 h pozmieniać stawkę VAT na wszystkich stacjach, ani nakazać, aby to zrobiono !!!
No jestem ciekawy skutków wprowadzenia tej ceny maxymalnej czy wróci PRL i kartki? 🙂
——————
Republika zawsze znajdzie powód aby przypier__lić Tuskowi, ale tylko inteligentni inaczej dają się jeszcze na to nabierać
No zaraz, ale czy to Republika zmienia podstawowe prawa popytu i podaży?
Ceny maksymalne zawsze skutkują niedoborami. Zawsze. Pytaniem otwartym pozostaje jak dużymi i jak bardzo będą uciążliwe.
Każdy (!) kto głosował za tym rozwiązaniem jest populistą walczącym o te zelazne 30% poparcia elektoratu.
…30% idiotów.
Author
Chyba wszyscy głosowali.
@ to-nie-ja
Nie zniżaj się do poziomu @karnaka, który najpierw napisał …
zresztą sam przeczytaj co napisał o cenie paliw w Pl to zrozumiesz, głupi nie jesteś
( zawsze znajdzie powód, TV R , aby Tuskowi nabruździć, a gośc tylko te narracje bezrefleksyjnie powiela )
Za dużo oglądasz TVN i TV w likwidacji, pomyśl chociaż raz samodzielnie.
Przyszły rząd będzie stworzony z koalicji PIS i KO, czyli będzie PISKO.
Już nie mogę się doczekać jak wszystkim tym idiotom ze spranymi łbami opadnie kopara.
z ludzi media wariatów zrobili. patrze na niektórych z politowaniem jak są robieni w bambuko .
Uu miało dziś spadać a rośnie;))))
Robią w bambuko. A moje pomaranczowe to zaraz wyżej niż przed Iranem będzie.
Z drugiej strony, na bananie górna banda kanału jest na poziomach gospodarza (i moich – nie chwaląc się).
Przyszły rząd będzie stworzony z koalicji PIS i KO
—————-
tego sobie wyobrazić nie umiem, Ko + Mencen – owsszem, PIS ze wszystkimi oprócz KO – też
Bo tak ci w TV to podsuneli?
Własńie o tym mówię. Sprane łby.
Naoglądają się „wiadmości” itp, a potem powtarzają to samo, twierdząc że to jest ich własne zdanie. Ich samodzielny niezależny osąd – śmiechu warte.
TV to nie odzwierciedla rzeczwistości, tylko ją kreuje.
Zadziwiające, że tak niewielu to rozumie.
Ja myślę, że to byłby koniec tego duopolu. Bez jednych nie ma drugich i nie ma przeciwko komu głosować. Bycie po „przeciwstawnych” stronach jest kluczowe do naprzemiennego rządzenia. Dałem w cudzysłów, bo to bardzo podobne do siebie partie, w kwestiach fundamentalnych opowiadające się za tym samym, różniące się jedynie w sprawach wzbudzających skrajne emocje, ale jednak drugorzędnych.
Dokładnie. W przypadku jednak gdy pojawi się kolejni gracze, na tyle duziy by im zagrozić, wtedy się połączą.
co by nie było, to przygotowania do wojny Ukrainskiej i wojna we wstępnej fazie , oraz atak na Iran są wyznacznikami bessy cyklicznej
Ale co ma być wyznacznikiem kolejnej hossy do niby 2028 roku?
Author
Zgaduję – inflacja???
no wlasnie średnio na jeża. ze wskazaniem na jeża. Inflacja zdusiła WIGusia od 2021 do 2022 roku. Deinflacyjny cykl wypierdzielił indeksy (wraz z obligacjami!))) w kosmos bez większych korekt.
Teraz powrót inflacji powinien dać jedynie cykl surowcowo gotówkowy aż do dołka recesji. Ale to moja gówniana opinia, bo umilkły prezesy i inne niedźwiedzie małpiatki.
zanim się fazy Kitchina ułożą jak Pan Bóg nakazał , zanim wszystkie Prezesy pójdą do spowiedzi za pieprzenie o spadkach przez minione 40 miesięcy:)) , to dużo wody w Wiśle przepłynie.
Teraz jakie fazy są ,każdy głupi widzi, wojny wiążą fazy w długie cykle, nie ma już 10 mcy obligacji, 10 gotówki, 10 akcji ,10 surowców. Nie te czasy.
Author
Wydawało mi się, że w czasie inflacji spółki nominalnie poprawiają wyniki.
Po dzisiejszej sesji – nie spadło, jak sobie marzyłem, ale też nie padł sygnał L, by przechodzić na stronę byczka – czekam, obserwuję i… reaguję.
Author
U mnie cały czas w kanale spadkowym, góra gdzieś w okolicach 3350/3370.
Od dołka z lutego 2009
BUX Węgry wzrósł o 1085%,
SP500 o 765%,
DAX o 485%
PX Czechy o 285%,
EEM.US o 245%,
zaś W20 tylko o 139%.
To tak do przemyślenia w temacie dlaczego nie spadamy jak inni.
Kto by wig20 liczył ! Wig 128.170/ 21.274=6,02 czyli plus 700%
Dziekuję za uwagę odwracajacych uwagę 🤣🤣🤣
A dokladniej ekstremum Wig 128.170/ 20.370 intraday z 18.lutego 2009=6,29 czyli plus 729%
nie operuj wig20 bo to dywidendowy, tylko WIG-iem aby odzwierciedlić faktyczne wzrosty.
a przy WIGu ponad 500%
Każdy ma prawo mieć własny punkt widzenia na ten temat.
Wg mnie precyzyjniejszy byłby wW20USD ale to niewiele zmienia.
Główny gracz czyli zagranica gra na największych, najbardziej płynnych spółkach skupionych w W20.
Jest jeszcze zapomniany trochę WIG20TR.
@Bogdanoff,
Dokładnie tak,też powyżej upośledzenie powinien to wiedzieć z Wig tr.U Janków cena nie jest redukowana o dywidendę .
@all,
Zakładam że wszyscy lubią niespodzianki Ostatnio zapowiedziałem fajna i poszło up 250 a potem że to jej nie koniec i wiemy co się stało.
Czas na kolejną:-)
Wszyscy lubią jak są załadowani w dobrą stronę albo używają stopa 😉 ale ta niespodzianka to nie wodospadzik tym razem dla urozmaicenia?
S, pobranie po 3315
S, dokładka po 3321
Pewien dżentelmen został zatrzymany przez Cygankę chcącą mu powróżyć. Zanim przystąpiła do wyświetlania jego przyszłości ów pan poprosił ją o odgadnięcie swojego imienia. Cyganka bez zawahania powiedziała „Piotr”. Ależ skąd? Odparł zdumiony dżentelmen- przecież ja mam na imię Wojciech. Zgadza się, rzekła Cyganka – ale ja się nie pomyliłam – tylko pana imię wypowiedziałam w języku romskim.
Na tym blogu mamy też taką „Cygankę” oferującą różne niespodzianki które prawie zawsze się realizują.
„…..Zakładam że wszyscy lubią niespodzianki Ostatnio zapowiedziałem fajna i poszło up 250 a potem że to jej nie koniec i wiemy co się stało.
Czas na kolejną:-) ….”
Z tej serii dla mnie najlepszy jest:
Facet wybral się do jasnowidza… podchodzi do drzwi i puka.
Puk puk.
Jasnowidz: Kto tam?
Facet: A ja pier**le takiego jasnowidza!
Po 1sze opowiedz nam o bananie co urósł z dołka tylko 100%
2 2650 i bessa
3 przeczytaj sobie tamte wpisy czyli coś idzie
Poszło 250 pl i to nie koniec niespodzianki.wslnelii w dół był tu j.
Dziś 2 gi raz wspominam czyli się zadzieje.kietunek bym podal i można byłoby osadzić ale powód główny to cwaniaczek Red.
A co obstawiałem to pisałem do dwóch osób.Nie ma co,więcej nie wspomnę aby nie marnować czasu na takie właśnie odpisywanie a niespodzianko trwaj
nob
Swoim wpisem potwierdzasz, że przeciwieństwie do Cyganki, święcie wierzysz że – znasz przyszłość.
Cóż za pycha.
Przysłowie ludowe mówi: „durnia nie sposób wyrwać z objęć własnej głupoty”
Bez odbioru.
S, dokładka po 3329
mac_erson 25/03/2026 at 12:14 Odpowiedz
„wzrost od 9,03 był 3-ką
spadek od 18.03 był 3-ką
Implikacja Elliotowa:
obecny wzrost 0d 23.03 powinien być 5-tką
(struktura korekty nieregularnej ABC).”
To jedno z możliwych rozwiązań cały czas w grze (powyżej 3400)
Górna banda już, czy jeszcze? Tydzień temu było około 3350-70, ale do dzisiaj trochę zjechało niżej.
Author
No tak, z tym że patrzyłem na wykres W20, a w międzyczasie nowy kontrakt się pojawił i to handlowany niżej. Muszę się dokładnie przyjrzeć. Ale blisko jest.
S+, oddanie po 3315 (wszystkie dzisiejsze)
Na sp500 wychodzi mi jeszcze zejście poniżej dołka przed większą korektą.
Pozostałe S oddanie po 3316 (bp)
L pobranie po 3311
L+, oddanie po 3317 (bp)
S, pobranie po 3326
S+, oddanie po 3320 (bp)
S pobranie po 3325
Author
Wydaje się, że przesilenie powinno być blisko. Za 2 miesiące w USA zaczyna się Mundial i wypadałoby uspokoić wcześniej atmosferę. A rynkowo to nie czuję tego umocnienia $. Jakieś takie słabe. Jest potencjał do wzrostów eurusd wg mnie. To zwykle pomagało. Zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.
po 3 latach zmiana nastawienia na bycze?;))))
Author
Jeszcze nie. Ale trochę już się naspadało w USA. U nas dość wysoko relatywnie. Na długich wykresach mam u nas kurs docelowy nawet poniżej 3k, ale nie daje mi spokoju $. Zwykle w takich jak obecna sytuacja był mocniejszy. Daje do myślenia.
a co z czasem na blogu? nadal czas zimowy ?
Author
Już zmienione. Ale dla nowych komentarzy.👍
@Konso
AI napisało swoją symulację, że przed jesiennym załamaniem jeszcze szczyt powyżej 3500.
AI trzeba wierzyć 😉
haha :)))
czy to jest warunek konieczny i wystarczający do bessy by wieczne niedźwiedzie widziały kolejne ATH ?:)))
może to jest ten pierwszy raz kiedy już misie zaczynają wchodzić w L :))))
Author
Nie muszą wchodzić w eL wg Twojej percepcji. Wystarczy, że zamkną eS i otworzą wyżej. Czujesz różnicę?
S+, oddanie po 3315 (bp)
S, pobranie po 3327
S+, oddanie po 3317 (bp)
S, ,,,pobranie po 3326
S dokładka po 3333
S+,,, oddanie po 3325 (bp)
S,,,pobranie po 3332
Nie ładnie tak ciągnąć za uszy całą sesję, po to tylko by puścic w ostatniej minucie. Czyżby puknęli idealnie 3350?
S zostają do jutra.
Author
Początek miesiąca to znowu napływ kasy do PPK, o ile to ma znaczenie.
Nie wiem co się stało, ale na portalu maklerskim pko, przez chwilę były spadki nawet po 99%. A wogóle to się notowania zawiesiły.
@macerson
https://charts.bitbo.io/cycle-repeat/
To raczej w sprzeczności z naszym dołkiem wiosną 2029..
🙂
Tak daleko nie patrzę.
Na razie moja wizja sięga maja.
W maju 3800-3900.
Jeszcze nie zrobili wyjścia górą z kanału spadkowego, a Ty widzisz taki zasięg.
Spokojnie, po kolei.
Ja trzymam się sygnału S do czasu jego zanegowania.
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
Ale tu mowa była o BTCUSD😀
A to przepraszam – zapędziłem się.
ja nie gram na BTC,
Pisałem o W20
Author
W USA znowu… niespodzianka.😉
Prawie na górnej bandzie kanału spadkowego – obserwujemy i…, reagujemy:
https://zapodaj.net/plik-FHZs8081i7
S w grze.
Author
Dokładnie. Mam podobnie.
Podbicie zrobione:
https://zapodaj.net/plik-4RxWjMOiFH
Author
Neidek dla zainteresowanych.
https://neidek.com/wp/2026/03/30/rynki-globalne-pod-presja-wig30-przy-kluczowym-poziomie/
A u as po taaaakich Stanach i porannym zielonym Zachodzie będzie sygnał L?
Author
Może być. Na jakąś chwilę, choć PLN słabo reaguje. Chyba wciąż mimo wszystko zalecana ostrożność.
PPK kasę dostaną, a w USA sezon wyników się zaczyna. Nike wczoraj dobre pokazała.
Author
W USA mimo szarpnięcia w górę, nadal ekstremalny strach.
https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed
@mac
Na razie moja wizja sięga maja.
W maju 3800-3900.
———————-
Ty tak na poważnie ? 500 pkt w niecałe dwa m-ce ?
już tylko 400 😉
Na poważnie, ale czy się spełni to zobaczymy.
1) Aby mieć „Toyową zwałę” o 25% musimy zajechać dużo wyżej.
3800 – 25% = 2850.
3900 – 25% = 2925
W 2006r. zwała wystąpiła w maju-czerwcu a wcześniej w kwietniu (po lutowo-marcowej korekcie) dokładnie pociągnęliśmy ostro na północ.
To jak to było? ,chwilo trwaj:-))
@Red,widzisz.jednak się zadziało ostrzej jak powinno.Wszystko jej w archiwum do ocenienia ,twoje też hehe
Powiedzmy sobie szczerze dla kogoś kto pamięta mizerie wczesnych lat 2000 i lanie od Łotwy za Bońka to fakt, że teraz odpadamy po strzeleniu na wyjeździe dwóch bramek Szwedom i dominowaniu przez większość meczu tylko pokazuje jak się zmieniła siła naszej reprezentacji.
Tymczasem Włosi nie jadą na mundial po przegranej z… Bośnią i Hercegowiną* Dla nich to trzeci opuszczony Mundial z rzędu czyli już tyle co nasza posucha między Meksykiem 86 a Koreą i Japonia 2002.
*Trump by powiedział „We played beautifully but we were the only ones to play against two countries. That was pretty unfair I think”
Author
Mam wrażenie, że u nas od dawna obrona zawodzi. Najsłabszy punkt. Ale fakt jako całość wczoraj nasi nieźle grali. Trzeba uczciwie przyznać. Szkoda, że się nie udało.
Wiadomo, że czasy się zmieniają, zmienia się taktyka i styl gry (wczesne lata 2000 to był jednak dość powszechnie anty-futbol vide autobus w bramce Chelsea pierwszego Mourinho, tiki taka to przełom dekady 2000/2010), ale cieszę się, że teraz środek pola to zwinni artyści jak Zalewski-Zieliński, a nie nogołamacze „piłka może przejść, zawodnik już nie” Kałużny-Świerczewski.
Tak – wstydu nam nie przynieśli. Może trochę zbyt naiwnie zagrali, ale pokazali, że potrafią kopać, że jest pomysł i są umiejętności by go wykonać. W sumie o to chodzi.
Grali, jak nigdy, przegrali, jak zawsze. Polska piłka dawno powinna być zaorana, a kasa zamiast na tych patałachów, przekazana na nasz jedyny narodowy sport – speedway! Zużel, k..wa, a nie jakieś latanie za szmacianką!
Wracam do gry, zebrałem już fundusze, L PKC od open, bo idzie NOWA HOSSA!!!
Niestety tym razem przegrał mecz sztab szkoleniowy (trener).
W 70 minucie Szwedzi wymienili 3-4 piłkarzy (świeża krew) a Urban czekał ze zmianami nie wiem na co??
Poza tym Pietuszewski za mało doświadczony na tak ważne spotkanie, totalnie ignorował działania defensywne również w tej kluczowej akcji w 88 minucie.
Brakowało dodania defensywnego pomocnika i wymiany w linii defensywnej.
Ale… jest potencjał, jest młodzież, jest pomysł na reprezentację więc niech się rozwijają na kolejne turnieje.
S po 3397
Jeśli ma być nowy szczyt to zostało mu 12 sesji 🙂 Od 22.04 miejsca na nowy szczyt nie ma!!! :-)))
Swoją drogą fajnie wpisał się Trump w tę wróżbę ze swoją deklaracją zakończenia konfliktu za dwa-trzy tygodnie.
„to-nie-ja 02/01/2026
A teraz w noworocznym nastroju mówię, że: (…)
– w ciągu 75 sesji zacznie* się ruch w dół o 25%”
*Zacznie się czyli miniemy szczyt, a nie, że przed 22.04 wypełni się docelowe -25%. Spadać to sobie może i prawie rok jak w 2015 czy dwa kwartały jak 2018.”
A dlaczego finalny szczyt nie może być na początku maja ?
Z czego wychodzi Ci to okienko do 22.04 ??
22.04 mija najdłuższy okres w historii GPW bez ruchu spadkowego o conajmniej 25% między dołkiem poprzedniego a szczytem hossy, po której znowu następował spadek o conajmniej 25%.
Ale sytuacja jest wyjątkowa, więc może idziemy na nowy rekord długości bezkorekcia? Nie wykluczam. Mówię tylko co mówi historia.
Przyjrzyj się mojej koncepcji z analogii 2006r.
Tam po takiej podobnej dosyć płaskiej korekcie luty-marzec nastąpiła 8-9 tygodniowa zwyżka przebijając poprzedni szczyt o około 11%.
Szczyt finalny był tam około 11 maja.
Oczywiście timing, zasięgi pewnie się idealnie nie zgrają ale wychodzi zasięg powyżej 3800.
No zobaczymy. Względem tej koncepcji dłuższą chwilę (1-2tyg.) pobujamy się zanim wybijemy szczyt i popędzimy do majowego nieba…
@ To nie ja,
Statystycznie bykowo do 13 tego kwietnia banan a jak będzie zobaczymy
Author
Nowy miesiąc i szybko spojrzałem na miesięczny wykres. Niestety nadal cel okolic 3000 aktualny, ale to miesięczny więc może zająć sporo czasu. Bliżej 3450 chyba będę wchodził w eS. O ile dojdzie.
Na miesiecznym wyglada, ze korekta dopiero sie zaczyna, ale wiadomo jak to brzmi dzis 🙂 , szczegolnie, ze banan caly czas nie pokazal slabosci, o czym pisze czesto.
Pakują Leszcza w S, a wczoraj padł sygnał L – to oznacza ATH i pewnie 4500 do lata.
Do lata, do lata, do lata piechotą będę szła – czasem coś podgonimy lukami, jak dziś.
Trump jest naszym zbawicielem, roznosi pokój i tylko lewackie media widzą w tym zagrożenie dla swoich zboczonych pomysłów!
L PKC i idę na drugie śniadanie!
Super że wróciłeś 🙂
Uważaj na siebie i swoje finanse, bo jesteś nam tu niezbędny.
Dziś i przez cały kwiecień szykuje się easy money time, więc spoko z kasą będzie!
Na razie już do przodu i dziś na pewno nie spadniemy, jutro też, potem jajeczko i znowu w górę!
Będę dokładał. procent składany zrobi swoje.
PKO sobie kupiłem teraz, bo 100 PLN się należy, jak psu zupa!
Weźcie poprawkę, że dzisiaj prima aprilis. Banan może robic w uja. 😛
S +, oddanie po 3376
„…..@Red,widzisz.jednak się zadziało ostrzej jak powinno.Wszystko jej w archiwum do ocenienia ,twoje też hehe……”
To smutne, że głupcy są tak w pełni zadowoleni ze swojej mądrości i pewni siebie, zaś profesorowie tak pełni wątpliwości.
Pomarańcz wyznacza kierunek
S pobranie po 3389
POpieram Prezesa, hossa przed nami, USDPLN wyszedł nad sforę ale spadnie z hukiem na 2 zł. WIG 5500 w 2027 roku.Noga na nogę i patrzymy jak rośnie. Hossa stulecia, hossa pokoleniowa, hossa Kitchina i hossa Kuznetsa razem wzięte.
S+ oddanie po 3378
Słabniemy, natychmiastowa odwrotka na S. Nie wracają nawet nad 3400. to będzie jednak zejście piętro niżej.
S po 3380!
Tak, 6 pkt. straty jest akceptowalne, ryzyko ponownego wejścia ponad 3400 jest znikome!
Jesteś moim Guru i Mistrzem ja tu takiego bystrego spojrzenia nam brakował przez długie miesiące 🙂
PKO oddane też, odkupię taniej!
Mak, uczcie się, bo jak zacznę udzielać płatnych lekcji, będzie długa kolejka.
JA TU JESTEM NAJEPSZY i mówię – S PKC, bo lewaki nie chcą pokoju pana Trumpa. Chcą się tylko wszędzie pie… O to to!
Szkoda, że bywasz z nami tylko na okołoświątecznej przepustce, ale dobre i to!
Jest Prezes na pokładzie to i od razu ręka w daytraderce pewniejsza się zrobiła, zlecenia bez dyskusji po kolei do realizacji idą pyk pyk pyk, magia
Jednak L, robią to! Jedziemy na 4500. Zaraz odrobię straty…
Ale PKO nie ruszam, bo wolne i ciężkie
S pobranie po 3399
Prezesso sprzeczne sygnały wysyła, na dodatek dziś prima aprillis, uj wie, co robić 🙁
Ech, co za rynek. No oczywiście, że S po 88. CZAS na DOBRY STRZAŁ!
S+, oddanie po 3384
Author
Trump wstał. Rozważy zawieszenie broni, gdy cieśnina Ormuz będzie otwarta. I tak codziennie. Raz w jedną, raz w drugą.🤦
Author
U mnie na S&P dotknęliśmy dziś linii trendu prowadzonej od końca lutego po wierzchołkach. Na razie się broni.
S, pobranie po 3390
L po 90! Stany w furii! Chcą ATH!
Co za sesja – widmo!
S+,,, oddanie po 3381
S zostaje, pod korek po 81!!!!!
JUTRO PORZUCONE DZIECKO i zaczynamy od minus 3!
Szykujcie bracia amunicję na Święta, to Wielkanoc z Iranem będą długo pamiętać! Parafrazując pana Kazimierza.
3000 PRZED URODZINAMY NAJSŁYNNIEJSZEGO MALARZA!
Ceny paliw reglamentowane urzędowe a hossa na całego . SZOK.
S, pobranie po 3384
S na zamknięcie jeśli po mojej cenie.
Weszło.
Opór trzeszczy:
https://zapodaj.net/plik-XfEtDj3RhI
@karnak, chyba niedokładnie tę górną linię narysowałeś, wczorajsza świeczka jest cała nad nią, zobacz na D1
Oczywiście dziś na starcie wykres wróci „pod”
…ale z drugiej strony na ES.F na wykresie ’ po zamknięciach” nigdy trwale nie wyszli nad linię rysowaną od 25 II
Polska nie awansowała w ostatnim czasie na Mistrzostwa Świata 3 razy;
2010,2014,2026
Co łączy te 3 daty ???
Kto zgadnie.
Polscy kopacze futbolówki aktywnie uczestniczą na polskiej giełdzie i tym samym dają sygnał do zmiany cyklu Kitchina 😉
rządy partii ? przecież nie recesja.
Polska nie awansowała na mundial w żadnym z lat, w których premierem rządu był Donald Tusk 🧐
Maćku, jak tu jesteś znaczy, że nie ty napadłeś na fabrykę żyletek :)))
Był tu jednak drugi Łodziak, jest jeszcze ? 😉
Author
😂😂😂
https://zapodaj.net/plik-8HCvmc81XT
Author
O 3:00 nad ranem Trump ma wygłosić orędzie.
Hossa ma się dobrze, czekamy na nowe szczyty.
Który to już raz niedźwiedzie zostali wystawieni do wiatru ?
Ja akurat jestem niedźwiedziem od lat i generalnie mam rację.
Ameryka nie była od lat tak słaba politycznie i militarnie (a może była, ale teraz się to w pełni objawiło), instytucje publiczne leżą.. jeszcze nie kwiczą.. ale czekamy na zmiany w FED, konsument w ameryce jest w fazie wegetacji, amerykańskia technologia tyle nie ma przewagi na chińską, Chiny w większości obszarów wyprzedziły US i resztę Świata, amerykański przemysł praktycznie nie istnieje, private funds leżą, krypto nie spełniło żadnych ze swych celów sprzed lat, świat coraz mniej zależny od węglowodorów i elektryfikacja transportu i przemysłu wydaje się nieodwracalna (patrząc np. na Chiny), US poza tą coraz mniej potrzebną energią, soją i paroma usługami w chmurze, które AI wkrótce tanio przepisze nie za wiele już eksportuje, bajki, które sprzedaje dolina krzemowa i amerykański rynek są coraz mniej przekonywujące (przykład Tesli co zmienia co chwile branżę, bo w żadnej nie potrafi uzyskać przewagi uzasadniającej hype), AI hype z 8 firmami co żonglują pieniędzmi i produktem który na końcu śpiewa jak mu zagrasz, bo nie ma obiektywnego spojrzenia, do tego alternatywne aktywa, jak złoto, ktore obnażają zwroty z inwestycji w akcje i kondycję $.. można wymieniać bez końca
Generalnie US są słabe jak nigdy i nie widać nadziei na zmianę trendu..
.. a że rynek akcji jest kilka % od szczytów wszechczasów.. no przecież 18 letniej hossy nie da się skończyć z dnia na dzień, trzeba ludzion przez ETFy sprzedać „imperium” po historycznych cenach.
Anyway ja bym się z niedźwiedzi nie śmiał 😉
@wniklik
Dobrze wiemy że każdy niedźwiedź ma masę argumentów za bessą natomiast każdy byk ma ich również mnóstwo ale przemawiających za hossą. Kontynuowanie tego tematu i uzasadnianie swoich racji jest więc bez sensu, zwłaszcza że już na samym wstępie zaznaczyłeś, że to ty masz rację.
To zamyka pole wszelkiej dyskusji.
Nie ulega wątpliwości, że hossa nie będzie trwać wiecznie.
Ale ja napisałem, że mam rację będąc niedźwiedziem w stosunku do rzeczywistości. Co do rynku I don’t care. Coś tam inwestuję długoterminowo, bo długoterminowo to inflacja jest w obecnym modelu monetarnym zagwarantowana. Natomiast rynki przewidywać jest bardzo trudno, a już mieć rację i jeszcze przy niej obstawać… to nie mój świat. Na rynkach rządzi TINA (There Is No Alternative), no bo co ma taki fundusz norweski zrobić z majątkiem narodowym? Powinien wykupić pół Ukrainy albo inną żyzną krainę, ale to nie wypada, więc inwestuje w akcje.. i tak to się kręci 😉
Author
AAII nadal duży pesymizm:
33.6% bullish
15.0% neutral
51.4% bearish
Szybko się brzydko starzeją te „wzrostowe” posty 🙂
Ropa 5% w górę.
Srebro 5% w dół.
A my? Pewnie na koniec dnia -3%
Ucieczka do płynności.
Orędzie Trumpa:
https://www.youtube.com/watch?v=EGLJ2xNLeZc
Stan na ten moment (na ten moment uwalniania się klozapiny):
„Uderzymy na nich w ciągu dwóch-trzech tygodni tak mocno, że cofną się do ery kamienia łupanego gdzie ich miejsce”.
Trump trochę mi psuje koncepcję z 24.03. Trudno, to jeszcze jedna dzida w dół na AUD i EDku.
A w moją się wpisał:
„to-nie-ja 24/03/2026
(…)wróżby dla EURUSD?
Mnie wychodzi, że obecna podbitka nie powinna przekroczyć 1.1750, a późniejszy potencjał spadkowy (w perspektywie 6-10 tygodni) widzę do 1.1100”
A srebro w stronę 50$
„to-nie-ja 23/03/2026
Według moich wróżb Srebro ma jeszcze potencjał na 20-25% w dół.”
naciagając ORGR na EDku liczę na jedno up, żeby wypełnić poziomy. Może po weekendzie.
Wszystko możliwe, bo można odnieść wrażenie, że rynek jest trzymany i sterowany by duzi gracze mieli czas by wyjść. Jak na poziom absurdu, który reprezentuje USA to spadki już powinny być większe. Chociażby ze względu na utratę zaufania do strażnika aktualnego paradygmatu.
Wygląda to tak, że tłuszcza indywidualna czeka na krach (co jest w sumie rozsądne), a w tym czasie duzi sobie sukcesywnie wychodzą. Jak się tłuszcza nauczy, że zawsze odbija to polecimy.
No i co?
Spadamy z tym koksem zgodnie z trendem średnioterminowym. 🙂
Piękna wczesnowiosenna formacja: KRA ODWROTU
Samotna wyspa, wyspa odwrotu.
Porzucone dziecko – sprawdź, kto o tym pisał i oczekuję szacunku, panie bajkopisarz!
Jak będzie po mojej cenie to oddam S na otwarciu.
Nie oddałem – poczekam.
Wczorajsza sesja wygląda jak błąd maklera….
ALEŻ PIĘKNIE LECĄ!
Gdzie są teraz piewcy hossy? Pisałem, że 3400 poddane = cel 3000! Albo i 1400!
S PKC!
Dla mnie rysują diament, stąd to zamieszanie. Wybicie zgodne z trendem, czyli w dół. Wczoraj liczyłem na podbitkę w górę, ale już jej nie będzie.
Przelewam wszystko, co mam z oszczędności z filatelistyki i dopakowuję WÓR SSSSS!!!!!
filatelista 🙂
Gdzie byczki? Nie oddają L? To dobrze, bo na kiś trzeba spadać!
U mnie już okres świąteczny S pozostanie przynajmniej do przyszłego tygodnia.
banan znowu mocarz, 4 minuty podbili 21 pkt, wiara ze na indeksie powrot do wybitego kanalu i w gore, no okaze sie
na W20USD jest diament jak ta lala, co nie znaczy. kształtem bedzie ładniejszy, jak do rysuje jeszcze linie UP.
gdzie tam diament widzisz ? tą konsolidację między 840 a 920 można w diament wpisać ?
jeszcze rysują, są w połowie.
Chyba, że wcześniej złamią strukturę.
a jen jak zwykle chciałby a nie może.https://stooq.pl/q/?s=eurjpy&c=1y&t=c&a=lg&b=1
@Toya
„mac_erson 01/04/2026 at 10:57 Odpowiedz
Przyjrzyj się mojej koncepcji z analogii 2006r.
Tam po takiej podobnej dosyć płaskiej korekcie luty-marzec nastąpiła 8-9 tygodniowa zwyżka przebijając poprzedni szczyt o około 11%.
Szczyt finalny był tam około 11 maja.
No zobaczymy. Względem tej koncepcji dłuższą chwilę (1-2tyg.) pobujamy się zanim wybijemy szczyt i popędzimy do majowego nieba… ”
Ostatnie zdanie jest ważne w całej tej projekcji a tu dzień korekty i już rozpisujemy się o starzeniu.
Takie bujanki będą jeszcze w kolejnym tygodniu 😉
ty jeszcze o ANALogiach? pamietamy jesień i wczesną zimę:)))
W przeciwieństwie do Ciebie nie mam 100 skuteczności.
Niektóre się sprawdzają lepiej inne gorzej. Ale co ważne ja nie upieram się i jeśli widzę, że coś nie gra szukam nowego rozweiązania.
Aktualnie wychodzi mi to co wychodzi.
Powinieneś to wykorzystać i zagrać przeciw 😉
Ja się zasadniczo nie sprzeciwiam takiej koncepcji i nawet to nie ją miałem na myśli.
Po prostu otwarcie luką spadkową to taki typowy rynkowy prztyczek w nos za poprzedni dzień praktycznie samych prowzrostowych wpisów.
Natychmiastowy powrót do LLLL ! Prezess??
Wielu zapomina, że jesteśmy już w IIQ.2026 a hossa mimo wielu zaklęć- jak trwała tak trwa.
przy cenach urzędowych,galopującej inflacji, dziurze budżetowej , Trumpie ,wojnie itd.
Czy hossa nadal trwa tego nie wiemy. Jeśli wybijemy szczyt z lutego to możesz tak napisać.
W lutym i marcu był średnioterminowy spadek na rynkach.
Srebro spadło 50% – napisz im, że hossa dalej trwa.
S dokładka po 3370
No właśnie. Giełda ma swój urok polegający na tym, że każdy , czy to niedźwiedź czy byk, widzi co innego, inaczej interpretuje docierające informacje, po swojemu definiuje pewne zjawiska. Dlatego też wg mnie jesteśmy w rynku byka zaś ty twierdzisz, że się mylę.
I to jest piękne.
200.000 + za 2 lata czy za 13 lat? Niezaleznie czy 200.000 to 60-80.000 na WIGu mi kuzwa wychodzi za 3-6lat.
Problemem przy komunikacji jest precyzja wypowiedzi.
często sygnały krótko, średnio i długoterminowe są inne.
Długoterminowo jesteśmy w rynku byka
Srednioterminowo – trudno jednoznacznie powiedzieć (dopóki nie wybijemy szczytu).
Krótkoterminowo swing byczy
Więc dyskusja bez uszczegółowienia jest nic nie warta.
Jestem tego samego zdania.
Sie naspadało. Hossa wraca, Prezes nie bierzesz LLLL ?
Bez sensu te wzrosty, ale ma SL na zamknięciu luki i wtedy L PKC.
Szkoda, że jednak nie zamknąłem S z rana. I jeszcze dobierałem…
Matko z córką…
Przypominam – ostatnie dni promocji na zakup zielonych przed jazdą na 4,03zł
Ustawiamy się po 3,76. Czekamy az chwyci i noga na nogę.
Ja wydałem już wszystkie $ zakupione w strefie 3.5-3.6 na „zabawki z Chin”
No i dopinam jeszcze jeden duży transport za który muszę zapłacić za około 2-3 tygodnie.
Więc nie ukrywam, że liczę, że kupię $ ponownie bliżej 3.6 🙂
https://amerbroker.pl/files/USDPLN_2025-10-13_09-49-56.png
[?]
Author
Z drugiej strony ca 3,65 wygląda na wsparcie po przebiciu, którego może wrócić na 3,50 i niżej.
To-nie-ty – czyli nie będzie dalszych wzrostów na FW20?
w drugiej połowie sesji powinno być opadanie (obawa przed długim weekendem).
będą , do 5500 ale nie wiadomo kiedy.
Rozumy postradali z tą siłą u nas – będzie za to kara.
moze bedzie moze nie, sila jest straszna byla dzis szansa na kontre podazy, nadal jest ale jakos nie widac nic po stronie podazy. wrecz rozzuchwalaja popyt, jak nie bedzie kontry to skoncza na 1,5% na plusie.
powiedzilabym ze popyt jest zaskoczony slaboscia podazy i czujny czy czegos nie szykuje 🙂
zachod przy minimach sesji a my na to, takiego wala
dzis to nawet kghm ma w 4 literach sreberko
S po 3377
A może nie po to szli tak wysoko dzisiaj, by teraz spadać?
Oj misiek by miał pietra wtedy.
Luka domknięta książkowo.
W maju będzie 38xx to czego się mają byczki bać – ewentualnej przejściowej korekty 😉
A wbrew pozorom jeśli w US piątek poniedziałek dalej się cofnie a po świętach będą odrabiali to będzie to korzystne dla byczków.
Jak skończą z mocnym akcentem to zwiewam z S i zostaję bez pozycji na przyszły tydzień.
wydaje mi się, że dzisiaj skończą nisko, jednak strachniepewność na tyle dni będzie istotny.
hmm na razie to nie widac zeby zamknelo sie nisko, gdyby zachod troche ruszyl do gory to bedzie pozamiatane, ale obys sie nie mylil
Jak Zachód tylko lekko podciągnie to u nas dostaną szczytowania. 🙂
Widać, że nasi nie grają pod dzisiejszy czerwony Zachód – mają cynk, co się szykuje w przyszłym tygodniu i zbierają towar. 🙂
S+,,, oddanie po 3362 ( dzisiejsze partie)
EUR/PLN 4.28 usd/pln 3.76
Człowiek patrzy na ten zastany nasz grajdołek i się zastanawia czy wogole zobaczymy 31xx jak teraz do spadnie 400 pk
Jak teraz do sp…tam powyżej miało byc
Kolejna partia S+, oddanie po 3356
Odechiewa się patrzeć na to badziewie.45 fw to powinniśmy na 31 min..Banan dopiero we wtorek będzie otwarty hm
pierdo.. to wszystko i na kamczatke wyjechac
Co jest wrrr 55 nie 45
Reszta S+ oddanie po 3355 (bp)
A to mamy 33 to nie czy będzie 32xx heh poplątanie z pomieszaniem
Powrót do S po 3360
no zachod sie sypie a my coraz mniej odporni to moze zachcecic druga strone, dzis zachod rozstrzygnie, jankesi uratuja europe lub pograza
dax 2,5% a my ku tytani
noob czy ty mozesz na dłuzej prognozować? będzie W20 54xx+ w tej dziesięciolatce czy dopiero w kolejnej?
to kluczowa kwestia długoterminowa, czy 2022-2038/40 czy 2022-2007/8 bo tak chce większość?
czy 2022-2038/40 czy 2022-2027/8 ?
@Konso.Obstawiam ,że w tej ,tak naprawdę to nic więcej niż pitu pitu uczciwie pisząc.$ up później znowu w dół .czekamy na 2 xx i kupujemy akcje jankowe
czyli dolar up ale nie do czasu prognozowanego kryzysu 2029/32? obstawiasz że wtedy trzeba będzie kupić akcje jankeskie? Ja uważam że wtedy polskie. I zapominamy o dolarze i złocie w latach 30+
Skopali fraktale i za wcześnie te 45.000 na WIGu było. I przez to jest problem:)))
Author
Jak będzie 2 xx wypadałoby kupić tam jakąś nieruchomość. Może kiedyś tam się będzie dobrze żyło. 😉
oni zabek w gore a my zapier
jak ogłoszą reglamentację benzyny to dopiero się zacznie;)))
Jeśli nie ma być żadnej korekty i tylko w górę do 2028 roku, to musielibyśmy zaraz znowu zawrócić w stronę odwróconej krzywej 10Y3M
https://fred.stlouisfed.org/series/T10Y3M
S ,,, dokładka po 3370
Nie wiem czy ktos obserwuje ruskich, tam sie rysuje duza orgr, jakby wykres gotowy pod koniec wojny
Dzisiaj to niejednego banan przekręcił… Mnie na pewno 😃
Mnie nie tyle przekręciło, co nie wziąłem zysku z S z rana – chciało się jeszcze więcej spadku, a tu zonk i zysk stopniał, jak wiosenny śnieg. 🙂
Powodzenia. Mam świeże eSki z rana, połowa idzie na fix PKC, a połowa poczeka do przyszłego tygodnia, nic lepszego już nie wymyślę.
Author
Sądzicie, że te napływy do PPK na początku miesiąca mogą nas tak trzymać vs zachód? Ciekawe jaki to flow, pewnie co najmniej kilkadziesiąt, a może kilkaset milionów. W każdym razie istotne, że to nowa kasa jest, a nie ta co ciągle tu miesza.
Fast market i macerson powoli myślą o 3800. To jest dobry kierunek myślowy dla zapracowanych:) 40 mcy hossy i przestawienie mentalne na hossę.
Bak mam prawie pełny bo tankuję raz na 2-3 miesiace zimą i jesienią. Wiosną i latem 1 tankowanie miesiecznie.Moze podtanować do pełna :)?
https://stooq.pl/q/?s=clpln.f&c=3y&t=c&a=lg&b=1
Wygenerują jeszcze na koniec krótkoterminowy sygnał S czy nie?
Zejście poniżej 3358 ?
@Konso
Szukacz długoterminowych projekcji to mam jedną specjalnie dla Ciebie:
16 lipca 2047roku W20 powinien być 67340pkt.
Tak na 90-95%.
67k na WIG20 ? tyle to się nie spodziewam.
tak jak kupowałem w dołku covida tak teraz chyba kupie na szczycie kuzwa;))
wzrostowe świece na malejącym wolumenie. i kto mądry zaprognozuje co dalej?
https://stooq.pl/q/?s=wig20&c=1y&t=c&a=lg&b=1
Lud nie wierzy we wzrost stąd mało chętnych do kupna , jak się trend rozkręci to i obroty wzrosną – hossa kupuj i nie narzekaj, zobacz ile jest miśków łącznie ze mną, a przecież większość nie ma racji. 🙂
S po 3383
Kuzwa 200.000 w tej dziesięciolatce czy nie? Kto daje głowe ?
Odechiewa się patrzeć na to badziewie.45 fw to powinniśmy na 31 min..Banan dopiero we wtorek będzie otwarty hm
————————-
jutro nie ma sesji ?
sprawdziłem, nie ma
konsultant121 02/04/2026 at 15:54 Odpowiedz
wzrostowe świece na malejącym wolumenie. i kto mądry zaprognozuje co dalej?
————————-
mnie sie wydaje, pisałem nie raz, że na wolumeny na wykresie w20 nie ma co patrzeć: inną wartość ma wolumen na OPL czy PGE, inną na LPP. Co innego na poszcz. spółkach
Chyba, że wyprowadzisz mnie z błędu….
1.5% to nie zrobią ale wystarczy ze wyjdą powyżej wczorajszego szczytu
S po 3399
Rozumiem, że PKN rośnie, wprawdzie głównie przetwarza i teraz marże ma regulowane, ale kapitał 'pcha’ się w spólki paliwowe
Ale dlaczego reszta rośnie ?????
@karnak, może to nie wina a efekt Tuska :))))
może inwestorzy czują, że Rosja w końcu będzie kończyć tą akcję specjalną.
w ogóle z Rosją, gdybym decydował za EU, to bym zrobił tak, że umówił się, że po nastaniu pokoju, EU pomoże im w odbudowie jednego z przejętych miast (np. Mariupol czy Donieck), w „dubajski” sposób, żeby na końcu przeciętny Rosjanin czuł dumę, że za ich rządów takie to piękne promenady, wieżowce i autostrady.. by się tą dumą nasycił i w końcu odpierdo..ł 😉
Bo jak ich duma będzie trwale zraniona, to będzie żądala rewanżu.
S, oddanie po 3395
Banan to praktycznie jest niegrywalny od 2 tyg.Najlepsze co może się przytrafić to $ w górę banan wig$ duża luka i można się bawić .fw w20 0 5% wig$ 1.5 największe możliwości skurwysyństwsa.zeszli na 55 od góry i wyjazd rozwiewając nadzieję miśków.Folwark zwierzęcy chłopców z kasą.to się nigdy nie zmieni.Zawsze zostanie syfem :-)).patrzysz na zabawę to zapewne nowy szczyt chłopcy planuja
Nic do dodania
No takiej miazgi jak dzis to dawno nie widziałem na bananie
W 2022 bylismy takim syfem i dzuma , ktorego nikt nie chcial sie dotknac, wiec teraz musimy dojsc do poziomu diamentu, ktorego kazdy pragnie. Za akcje bananowe kazdy odda ojca i matke i wtedy sie to skonczy. musi byc rownosc z 2022 rokiem
Niesamowity ten cykl, bitcoin od pół roku w bessie a akcje na szczytach.
Bez pozycji na weekend
No i stalo sie przyzwoita jedna sesja i mamy ath, przy dobrych wiatrach to luka mozna wziac 🙂
ja prd, co za syf
No zobaczymy co nam przyjdzie dyskontować we wtorek po tych kilku dniach.
Author
To już nie będzie dyskonto. Dyskonto weekendu było dziś.😉
W20 – jeśli rzeczywiście rysujemy diament, to pociągnąłbym go na max. 932,80 pkt., a w drugą stronę jest min. 828.
Diamenty, nad,pod,Kitchin,spadki itd.
A nikt nie wie czy 200.000 + na WIGu w ciągu 2 lat. Jeśli nie ma przesłanek kryzysu to inflacja może wynieść indeks na maxa zgodnie z Matrixem. Kuzwa.
Skoro kopnęli Matrix o jakieś 20% to max może być i sporo ponad 200.000 na WIGu.Ale kuzwa za szybko trochę. Aż dziwne żeby cykl dekadowy chodził 3x pod rząd xxx2-xxx7/8.
Pasuje idea WIGu 1992-1997 bez nowego ATH.No ale kurcze kilkanaście lat czekać na plus 60% ?
Więc macerson może być tak że 3800 najpierw a potem już tylko misie,zanim misie się z kasy wyprzedadzą.
Albo i kuzwa w20-5500 w ciągu 2 lat. Nie wiem.
Ale skoro kangur non stop na jenie i Short z diamentem , a noob wątpi w dalsze wzrosty to może trzeba kupować?
Stosując analogię 2006r.
W maju 3800
W lipcu 2900
W 2027r. druga połowa 4500
W 2029r. 1500-1800
A jak będzie to zobaczymy 😉
Po drodze dosyć ważny punkt docelowy ok. 3560 – W20 – luka z 2008r. i to moim zdaniem coś do zaliczenia (jako minimum) i jest też jakieś prawdopodobieństwo, że to może być punkt docelowy tej fali.
Więc dla niedźwiedzi można próbować S-ki w okolicach 3550 (ujemna baza).
Oczywiście korekty po drodze są zawsze możliwe (jak dzisiaj z rana).
Mówię o kluczowych punktach.
@macerson
Czyli gdzieś w podświadomości zakładasz wariant końca Matrixa 200.000 ++ w dalszej przyszłości czyli Wig 160.000 w 2027/8 jakby kopnięty Matrix, 45.000 20%za wysoko, 160.000 -20% za nisko.
Mimo wszystko z ATH kolejnym to mam problem za 2 lata.
Author
A wiecie, że na giełdzie nie można stracić? To czytajcie👇😁
https://zapodaj.net/plik-yNbpM5Vfur
Zastanawiam się czy twór w postaci Cymcyka nie ma zamiaru wyprowadzić Millenialsów na manowce wiecznej hossy 🤣🤣
Author
Jeśli ma swoich wyznawców to jest taka możliwość. On jest bardzo sugestywny. Coś podobnego jak Ci uzdrowiciele, paralekarze z dietami keto lub innymi…
Wybaczcie ale nie do końca z wami się zgodzę. Moim zdaniem w przypadku inwestorów długoterminowych Cymcyk ma rację. Rynki akcji są w ciągłej hossie przerywanej korektami (bessami).
Jeżeli ktoś kupił akcje na lata, jest inwestorem a nie graczem giełdowym , jest odporny na szumy płynące z otoczenia – to dobrze zarobi.
Wszystko zależy od perspektywy czasowej i psychiki inwestora.
Inny twór w postaci „Plan B” za to krzyczy że czeka nas kilka lat stagnacji i nie kupować nagłówków o AI, wiecznej hossie itp.
Inwestorów długoterminowych…
Jaką stopę zwrotu miał ktoś kto kupował polskie akcje w 38 roku na długi termin? Udało mu się je sprzedać w latach 50tych? 🙂
„Długi termin” to sobie można zakładać w USA. Ewentualnie Wielkiej Brytanii.
U nas w ciągu 100 lat zaliczyliśmy 3 ustroje państwowe. Wojnę. Stan wojenny. Bankructwo państwa. Zmiany sojuszy. Okresy inflacji. Okresy hiperinflacji. Wymianę pieniędzy. Kilka denominacji… Niezły pierdolnik makroekonomiczny.
U nas długi termin to 5-10 lat i wcale nie jestem pewny, że GPW będzie wtedy funkcjonowała w znanej nam formie.
To prawda ale na coś trzeba się zdecydować. Nawet na tą chwilę nieruchomości mieszkaniowe nie są pewne z uwagi na zagrożenie wojną. Są jednak tacy którzy je kupują. Zawsze istnieje jakieś ryzyko.
Mimo tego jest ono znikome, zaś czekanie przez całe życie na najbardziej wyidealizowany przez nas moment nigdy nie nadejdzie.
ktoś kto w USA zainwestował w 1929r. dostał „swoją kasę bodaj w 1955r.
Więc są okresy prosperity giełdowego i okresy gorsze – róównież długoterminowo.
A gdzie jesteśmy teraz i czy obecne długoterminowe inwestycje będą ok. przekonamy się za 20 lat jak dożyjemy.
Ktoś kiedyś powiedział ciekawe stwierdzenie:
– długoterminowa inwestycja to nieudana krótkoterminowa spekulacja
Author
Dziś na S&P Fut świeczka podobna do tej, która była 4 dni temu, tylko odwrotnie ma cienie.
Były czasy że się miało w portfelu 2x więcej niż dzisiaj (24.02.2022), ale z drugiej strony ma się jakieś 2x więcej niż w marcu 2020. Też dobrze.Ale z moim inwestowaniem to trzeba czekać na recesję a nie nad/pod ,Kitchin, day trading. Na tym nie zarobi się niestety. Co innego na Matrixie, co nieco dał zarobić ale nie pozwolił wejść w 2022 roku. No trudno.
Dlatego 200.000+ na WIGu jest prawdopodobne za 2 lata przy takim pieprzeniu niedźwiedzia.
https://ibb.co/ZRD3q747
Cieszmy się że naszym „problemem” jest temat jak zainwestować swoje pieniądze a nie wprost przeciwny.
Wesołych Świąt Wielkanocnych.
Sam nie wiem czy nie jest człowiek bardziej szczęśliwym ,jak nie ma problemu z zainwestowaniem swoich pieniędzy, bo jak ma za dużo na bieżącą konsumpcję to ma problem…
Wesołych,Spokojnych i Zdrowych Świąt Wielkanocnych!
Author
Zdrowych i Spokojnych Świąt wszystkim. Jeśli podróżujecie jak ja, to uważajcie na drogach, standardowo duży ruch.
Życzę pogodnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych , pełnych radości , nadziei, pięknej pogody i smacznych wielkanocnych przysmaków.
Dla wszystkich dużo radości i miłości płynącej od zmartwychwstałego naszego Pana Jezusa Chrystusa.
Niech ta Wielkanoc pozostanie dla nas wielką nadzieją na życie wieczne.
Author
Zamieściłem nowy wpis:
https://fast-market.pl/index.php/2026/04/07/pkn-orlen-wyrownal-rok-2017/#comment-12178