Czekając na krach…

W październiku 1929 roku niektórzy ekonomiści krytycznie oceniali gorączkę spekulacyjną na rynkach finansowych. Brytyjski minister finansów Philip Snowden [analogia do ostatniego ostrzeżenia Banku Anglii] 2 października stwierdził, że Amerykanie oddają się „orgii spekulacyjnej”, wzmianka ta była szeroko cytowana w amerykańskiej prasie i zdaniem niektórych przyczyniła się do wybuchu paniki. Tego samego dnia wypowiedział się sekretarz skarbu USA Andrew Mellon [analogia do ostatniej wypowiedzi prezesa JP Morgana], który również skrytykował inwestorów giełdowych twierdząc, że są zbyt optymistyczni i naiwnie zakładają, że ceny akcji będą rosły w nieskończoność. Następnego dnia po tych wzmiankach indeksy giełdowe w USA znacząco spadły. Przez pierwszą połowę października kursy wielu znanych spółek nieznacznie spadały. 23 października całkowita kapitalizacja rynku akcji w USA spadła aż o 4,6%, dzień później miał miejsce tzw. czarny czwartek, nastąpił krach, indeks akcji Dow Jones spadł aż o 11%. Na kolejnych sesjach giełdowych indeksy giełdowe kontynuowały spadki, w czarny wtorek indeks stracił 12%. Spadki na giełdach trwały aż trzy lata. Indeks Dow Jones spadł z poziomu 300 punktów 23 października 1929 do 41 punktów w czerwcu 1932, czyli stracił 90% wartości.
(tekst pochodzi z Wikipedii [dopiski moje], a wykres pochodzi ze strony: https://www.michalstopka.pl/analiza-krachu-1929-wielkiej-depresji-1929-roku/)

Comments

  1. Post
    Author
  2. Prezesso

    Wstałem nawalony jak Messerschmitt i chciałbym powitać wszystkich życząc udanego weekendu oraz wspaniałego poniedziałku! Będzie się działo!

    Przy okazji, pamiętacie kiedy guru mak przewiduje szczyt na banana stock exchange?

    Sprawdziłem, moje S są nadal otwarte, pobawimy się TKW na otwarciu!

    Czarny Piątek w USA, no kto by się spodziewał.

    Karnak, daj znać, po ile wyszedłeś z L.

    0
    0
  3. red007

    Z tym krachem to był nie był taki pewny.
    US dopiero zaczyna robić korektę zaś my ją kończymy.
    Zakładając, że na naszym rynku to oni rozdają karty, ciekawe dlaczego nie spuścili nas w dół jeszcze w piątek.

    1
    0
      1. Prezesso

        Aha i dlatego najlepszym pomysłem było zostać z L na weekend, co podkreślił karnak na koniec sesji piątkowego popołudnia. 🤣🤣🤣

        Moje Ski mają niezły ubaw. Kurczę, kac straszny.

        0
        0
  4. b_t_k

    Co by nie mówić, piątek udany. Mamy cofnięcie pod istotne opory AJ, AU, NU, UJ.
    Pachnie docelowo większą korektą, czekam na poziomy kwietnia.
    Istotne, że waluty, krypto oraz giełda poszły w końcu jednym schematem.
    Przejrzałem wcześniej również sentyment tu i ówdzie i żałuję, że wszedłem tylko na 1,5 mln.JP, mogłem potroić.
    Spokojnie zacznę stosować taką strategię na przyszłość i nazwę ją roboczo wejściem na „ciepły sik byka” albo „mokre gacie konsultanta” 🙂

    2
    1
  5. karnak

    Trzeba też mieć na uwadze w perspektywie. że to straszenie cłami znajdzie jakieś polubowne rozwiązanie wcześniej, czy później, bo inaczej być nie może i wtedy euforia rynku nie będzie znała granic, a to może być boleśniejsze, bo z godne z trendem – wzrostowym.

    2
    0
  6. red007

    Tzw. wojna celna trwa już drugi rok a hossa ma się dobrze. To nie politycy zdecydują o jej zakończeniu lecz GS i inne największe instytucje finansowe świata.
    Czy właśnie zdecydowali, że teraz nadszedł jej kres i podłączą się pod działania polityków?
    Oto jest pytanie.

    2
    0
  7. Prezesso

    Karnak, ty naprawdę jesteś taki naiwny? Jutro będą luki i minus 10 na wszystkich rynkach. To dopiero początek bessy! Wszędzie piszą o wojnie! To wygląda masakrycznie! Guma i wąski drzwi!

    1
    0
  8. Post
    Author
  9. Prezesso

    Karnak, czyli oddałeś L na zamknięciu sesji w piątek? Wiedziałem, że ściemniasz z tą pozycją. Mistrz!

    Ja też na otwarciu minus 3 – 4 procent minimum chyba lekko zamieniam na L, bo musi być jazda po stopach. Alw jak będzie minus 5 – 6, to widły zrobić mogą

    0
    0
  10. konsultant121

    Tytuł tego wpisu u Gospodarza wskazuje że krach będzie w dalej nieokreślonym terminie. Słuchać Cymcyka. On kupuje ! 7200 na SP500 minimum socjalne w dołku Kitchina. Macerson,Ty jeszcze shortujesz???

    1
    0
    1. mac_erson

      Jeśli jesteś aktywny i operujesz dużym kapitałem to z całą pewnością tak będzie.
      Ja inwestuję na giełdzie uzupełniająco do mojego cora.
      No ale….
      – połączenie giełdy i działalności gospodarczej – na to idziesz Panie Adamie 🙂 ???

      1
      0
        1. to-nie-ja

          5% PKB rocznie na zbrojenia oznacza, że co trzecia (!!!) złotówka z budzetu pojdzie na szerokopojęte wojsko (szerokopojęte bo na razie mało co idzie na faktycznych żołnierzy, a raczej administracje, kadry, szkolenia, itd).

          4% PKB na pomoc Ukrainie oznacze, że cos czwarta złotówka z budzetu przekazalismy obcemu Państwu.

          33%+25% budzetu. Zostaje troche ponad 40% na nasze potrzeby. Emerytury, Edukację, Ochornę Zdrowia, Policję…

          Jeszcze się dziwicie skad to zadłużenie i czy ono bedzie dalej rosło?

          0
          0
          1. to-nie-ja

            errata:

            5% PKB to co czwarta złotówka na wojsko
            4% PKB to co piąta złotówka wyrzucona w Ukraińskie błoto

            dochody zaplanowane w budzecie 2024: 682 mld
            PKB za 2024: 3652 mld PLN

            5% PKB = 182 mld na wojsko
            4% PKB = 146 mld oddane Ukrainie
            oraz obsługa długu ponad 50 mld

            I dopiero teraz mozna zaczac realizowac funkcje panstwa:

            Zdrowie: ok 190 mld
            ZUS: 142 mld
            oswiata: 100 mld
            policja i inne wewnetrzne: 35 mld

            [b]Prawie połowe dochodów budzetowych zjada wojsko i ukraina oraz obsługa długu. No to jak się mamy nie zadłużać?
            Ile to mozna ciagnąć?
            Jeszcze dwa lata? Trzy?
            Nas nie trzeba będzie podbijac. Wystarczy poczekać i przyjść z komornikiem. [/b]

            0
            0
    1. mac_erson

      Jak dobrze wiesz w tym roku wykonałem kilka transakcji teraz jesienią dopiero będzie ich więcej. Więc nie podejmuję się tego wyzwania.

      Ale dla sportu możemy zarządzić zawody typu otwieramy konta wirtualne wrzucamy po 100tysi ustalamy termin np. 3 miesiące zarządzania i kto więcej wyciągnie.
      To będzie uczciwe i sprawiedliwe.
      Jestem na tak 🙂

      1
      0
      1. red007

        Odośnie zakładu pomiędzy makiem a adamem to moim zdaniem taki zakład nie ma sensu.
        Trzeba się raczej wspierać nawzajem a nie rywalizować wg zasady ” ja tu jestem najlepszy”.
        To po pierwsze a po drugie czy ktoś zna w swoim otoczeniu milionera który dorobił się wielkiego majątku grając na giełdzie lub w totka ? Ja takich nie znam. Znam natomiast ludzi którzy dużo zarobili prowadząc fajne biznesy.

        1
        0
        1. Post
          Author
              1. Post
                Author
    1. piotr5

      widzisz karnak przestales pisac online to mozesz udawac zadowolonego nawet jak nie idzie. Prawda ze fajniej 🙂
      niestety pojawil sie nasladowca, ze swioim „online” pare ladnych minut pozniej, szkoda bo wzesniej byl zabawny a teraz no coz

      1
      0
  11. piotr5

    @WB
    Napisal Pan kiedys bardzo madry wpis, ze po 90 roku rozpoaczal sie trnsfer bogactwa z zachodu na wschod czyli, ze to nie niemce et consorte nas rabuja tylko odwrotnie i ze brexit jest proba przeciwstawienia sie temu procesowi.
    Bardzo to ciekawa i odwazna byla teza.
    Czy z pewnwj perspektywy czasu, no malej, widzi pan sukces tego pomyslu ?

    1
    0
    1. Prezesso

      I jak? Es loka?

      Pogromcy krachu na pokładzie!

      Już mamy ATH na FUS2000, czas na Nasdaq i Sapcię!

      Otwarcie 2900 otworzy drogę na 3300!

      L radosne czeka na rajd Santa!

      Zarabianie jest proste, łatwe i przyjemne!

      Przypominam, że ja tu jestem najlepszy! Numero uno!

      Podziwiajcie moje zagrania!

      Noob, mak i ten leszcz konso mogą mi tylko zazdrościć!

      0
      0
      1. noob.

        Zazdroscic czego?
        .Może zakładzik ,kto dziś więcej do przodu?.Przeczytaj mój wpis z tańca u W.B i zobacz ile es miał dziś minima.Chetnie sprawdzę odnośnie fw.Wtszeflem dziś choćby na 0 na całości fw? Aha i śmiało,zapraszam do zakładu.Pidjarany jesteś wiedz pewnie patrzysz jak pizda w szpak co na giełdzie i forach .Zajrzę później,dawaj zakład!

        1
        0
      1. karnak

        Jak to nie miał, miałem wczorajsze stratne, a jakże, później dobrałem jeszcze L, by ostatecznie je wszystkie oddać w końcowym podjeździe. Mogłem zostać z nimi do jutra, ale trochę się zakręciłem. Mam nadzieję, że jutro pogram.

        3
        0
    1. red007

      Mak wybacz ale u Ciebie to mówienie o bliskim szczycie (5w5) trwa już od około roku. Zawsze wg. Ciebie jesteśmy w czwórce fali 5 i czekamy na piątkę. Oby w końcu udało Ci się trafić. Powodzenia.

      5
      0
      1. adam

        zgadzam sie pisze o tym od roku jakby jedna fala sie zatrzymala w miejscu, plus chcialem sie zalozyc wynikami z gieldy za ostatni kwartal ktory de facto dopiero sie zaczal wiec jest pole do popisu to zaproponowal mi wyniki moje z gieldy a jego z gieldy plus biznes:)))

        0
        0
      2. mac_erson

        Jak się cofniesz do Białka w okresie grudzień-marzec 2025 grałem na spadki Usiaków w przedziale 6000+ zbierałem i pisałem o spadkach poniżej 5000pkt.

        A ponieważ oglądam kolejną falę na US, która się buduje od kwietnia to poprawiam jej Elliotową rozpiskę zgodnie z tym co pokazuje rynek. A rynek obecnie robi jedną z najdłuższych fal wzrostowych bez większej korekty. Kara w swoim czasie będzie a póki co kończymy dzieło.

        PS> Wcale mi nie przeszkadza, Wasze śmieszkowanie – takie śmieszkowanie zawsze zwiastowało zwroty w niedalekiej przyszłości.

        2
        0
  12. Post
    Author
  13. Post
    Author
    fast_market

    Co by nie mówić to na wykresie wyraźnie widać, że od początku września jesteśmy w konsolidacji na indeksie W20 (indeks, nie futures). Dół ok. 2815, góra około 2900. Zasadniczo przybrało to formę albo flagi, albo takiej trochę chorągiewki. Teoretycznie wybicie powinno być dołem, ale na razie bliżej górnej bandy jesteśmy więc wszystko możliwe.

    0
    0
      1. Post
        Author
  14. Prezesso

    Rozgrywam tych mitycznych szwagrów, jak dzieci, banalne zagrania robią, czytelne.

    Się nie dziwię, że karnak ich kiwa, choć czasami przetrzymuje pozycje.

    S doładowane na maxa!

    Wyżej już nie będzie!

    Sygnał krachu idzie z Dojczlandu!

    Ameryka dziś kończy długą czarną!

    1
    0
  15. Post
    Author
  16. Post
    Author
      1. Post
        Author
      1. Post
        Author
        1. mac_erson

          W sesji szczytowej Prezess będzie pisał o 3200 – ten sygnał wystąpi w 99%.
          Na razie Pan Prezess łapie szczyty.

          A Konso będzie pełen pogardy dla misiów i łapaczy szczytów.

          Sam się przekonasz po raz kolejny jak działają emocje 🙂

          2
          0
          1. Post
            Author
  17. red007

    Rozważanie tematu fal Elliota w dobie algorytmów o potężnej mocy obliczeniowej jest tym samym co analizowanie skuteczności parowozów na kolejach wielkich prędkości.
    To się nadaje tylko do kabaretu.
    Nic nie mam przeciwko ludziom wierzącym w skuteczność TFE ale nie słyszałem aby jakikolwiek „eliotowiec” był milionerem.
    Na kanale YOU TUBE jednego z biur maklerskich dwóch panów (specjalistów od TFE) wieszczy bessę od trzech lat. Zapewne sami w nią nie wierzą ale skoro mają taką pracę to ich sprawa.
    Po prostu kabaret.

    3
    0
  18. red007

    mak

    Oczywiście, że jest to nieprawda, Gdyby tak było jak piszesz to największymi wygranymi na giełdzie byliby psycholodzy a tak nie jest.
    TFE działa tylko na ludzi którzy w nią wierzą i jest wykorzystywana wyłącznie po to żeby wypłukać tych nieszczęśników z gotówki.

    1
    0
  19. Post
    Author
  20. to-nie-ja

    W ciągu 15 sesji „musi” zacząć się korekta o więcej niż 5%.

    A i w ciągu tych 15 sesji stosunek pozostałego wzrostu do nastepujacego pozniej spadku powienien być nie mniejszy niż 1:3 (czyli jesli jeszcze zrobimy 3% w górę to później spadniemy conajmniej 9%).

    Na ten moment, wtopione wczoraj S odnowię (odpowiednio zwiększając pozycję) po 2914.

    2
    0
  21. red007

    to-nie-ja

    Jak przeczytałem Twój wpis to od razu przypomniał mi się red.007 u którego wszystko „musiało” grać jak w szwajcarskim zegarku.
    Niestety. Rynek tak go przeczołgał, że ślad po nim zaginął

    1
    0
    1. mac_erson

      @karnak

      Na bananie czekam na białą lagę (powinna nastąpić lada dzień). Po tej białej ladze następna sesja to sesja szorcenia.

      Powyższe zgodne z dwoma wzorcami, którymi się sugeruję.

      Zasięg całego ruchu mam szeroki 2950-3020 więc nie ustawiam się na „łapankę”.

      2
      0
  22. mac_erson

    A ja wyznaczyłem z dużą dokładnością zasięg obecnego ruchu FUSp500.
    Finalny koniec hossy 6870-6890.
    I tu Pan Elliot mówi Finito.
    Jeszcze w październiku. Czekać wchodzić, kupić chipsy.

    2
    0
        1. mac_erson

          POwiadasz 🙂

          Postanowiłem dla przykładu sprawdzić Blog WB z dnia 19.02.2020 – szczyt Sp-ka przed załamaniem Covidowym.

          https://wojciechbialek.pl/2020/02/wartosc-wig-do-aktywow-nbp-i-do-aktywow-polskiego-systemu-bankowego.html

          „mac-erson 19 lutego 2020 o 17:02Zaloguj się, aby odpowiedzieć
          można tak powiedzieć bo mam S_ki W20, MWIG”

          „mac-erson 19 lutego 2020 o 17:00Zaloguj się, aby odpowiedzieć
          Z wielką przyjemnością odbudowane S-ki Sp500 🙂”

          Mogę przypomnieć jak chcesz kolejnych kilka sesji zwrotu (szczytowych lub dołkowych) w ostatnich 5 latach 😉

          U mnie problemem nie było znalezienie punktu zwrotu ale utrzymanie pozycji 🙂

          2
          0
            1. piotr5

              przed covidem cie nie obserwowalem wiec sie nie wypowiadam ale jesli tak mowisz to wierze.
              A co do cytatow to ty przewidujesz kazdy szczyt i dolek odkad pamietam i jestes w stanie zacytowac ze tak bylo. tylko ze za jakis czas masz nowy wpis ze jednak to jeszcze nie to i bedzie nadbitka.
              Takze cytatow znajdziesz od metra.

              0
              0
  23. red007

    mak

    Stosujesz metodę zawodowych analityków giełdowych, którzy napisali setki lub tysiące prognoz, że w zależności od tego czy rosło czy spadało zawsze odnajdą po latach swoje „”strzały w dziesiątkę”.
    Nie trzeba zniżać się do ich poziomu ponieważ każdy z nas występuje na blogu anonimowo więc wcale nie musisz udowadniać że Ty tu „jesteś najlepszy”.
    Pisz dalej swoje prognozy. Może ktoś z nich skorzysta. Pozdrawiam.

    2
    0
    1. mac_erson

      Finalnie czy trafisz czy nie to drugorzędna sprawa. Najważniejsze jest i tak prawidłowe rozegranie pozycji.
      Więc o wejście się nie martwię a o to, ze mnie rynek wykiwa w trakcie to już zdecydowanie bardziej 🙂

      PS> Nie aspiruję do zawodowych graczy giełdowych. Nie mam cech emocjonalnych potrzebnych do odnoszenia dużych giełdowych sukcesów.
      Ale znam siłę swojego analitycznego umysłu, łączeniu kropek i ta zabawa mnie po prostu kręci 🙂

      2
      0
    1. to-nie-ja

      Wybitny niegdyś (na naszą Polską skalę) analityk postanowił zostać żywym algorytmem i robi za dzwoneczk-powiadomienie dla kilku kanałów youtube.

      Niech to będzie przestrogą dla tych, którzy myślą, że analityk rynkowy to zawód.

      2
      0
        1. to-nie-ja

          To jest myślenie, że „pecunia non olet”.

          A jednak dziwnym trafem nie chcielibyśmy by nasze dzieci zajmowaly się pewnymi zawodami, czy np. zostawały mediaworkerkami, czy nawet wchodziły w tryby „Służby Drogiej” jako konowały.

          Jest jednak realny i głęboki podział na pracę która przynosi szacunek i spełnienie, a taką, która tylko daje (nawet liczne, ale) srebrniki.

          0
          0
          1. red007

            Masz rację, tylko jaka jest przyszłość pani mgr lub dr pracującej na kasie w Castoramie?
            Uczelnie wyższe kończy co rok tysiące absolwentów ale realna gospodarka nie jest w stanie ich wchłonąć na adekwatne do wykształcenia stanowiska.
            Ci ludzie czują się oszukani.

            0
            0
                1. piotr5

                  Rozumiem Twoje argumenty, bo tak teraz jest na świecie, ze ludzie szukają odpowiedzialnych za ich los. Nie wiem w jakim wieku jestes i czy masz doświadczenia z nastolatkami. Teraz jeśli rodzice wysla nastolatka do psychologa to gnojek usłyszy ze wszystkie jego problemy sa wina rodziców a on sam jest cacy i jak chla wódę to wyraża siebie i jest cacy. Itd takie czasy

                  0
                  0
  24. Post
    Author
        1. mac_erson

          piotr

          Zobacz sobie w US układ techniczny 31.01.2020 (oraz wygląd tej korekty) – bardzo duże podobieństwo przebiegu dziennego tej korekty i też do Sk45 dziennej.

          Podobieństwo również w fakcie dowiedzenia się o COV -korekta rynków. (tym razem wojna celna).
          I potem nastąpiła zwyżka (Zbagatelizowanie). Jak się dalej zakończyło to już wiemy.

          No i Trumpek u sterów tam i tu…

          1
          0
  25. Prezesso

    Stany rozpoczynają 3 falę, nasi lecą w przepaść!

    I kto tu jest najlepszy?

    Noob ze swoimi bazgrołami? Czy mak ze swoimi teoriami bajkowymi?

    3000 – ha ha ha ha ha!

    NIAGARA SIĘ ZACZYNA!

    S PKC!

    1
    0
    1. noob.

      Może zakładzik prezesie kto dziś więcej do przodu o 2k na poczet dzieciaków ” się pomaga”.jestem gotów do konfrontacji w oczekiwaniu na 24296 nq.inne podam po zakładzie.czekam leszczu na odp

      3
      0
  26. Post
    Author
      1. Post
        Author
    1. mac_erson

      to prawda, że zmurzyniała (lepiej zastąpić zafroamerykanizowała)

      Ale projekcje to nie jest 1:1 dlatego napisałem, że jestem ciekaw co będzie w piątek.
      Laga więc będzie w przyszłym tygodniu 😉

      2
      0
  27. Post
    Author
  28. piotr5

    karnak wyszlo na chwile z kanalow i wrocilo, wiec w tym sensie nie ma sygnalu sprzedazy w twojej perspektywie gry. A tak ogolnie ciagna za uszy u nas i u jankow, normalnie to dystrubucja ale ch wie.

    2
    0
    1. to-nie-ja

      U nas na grajdole będzie straszone.

      Miały być tomahawki, będą ale w wersji ulubionej tamtego ludu czyli ciupagi.
      Miała być kontrofensywa, a będą rozbiory.

      A przy okazji szczytu na Węgrzech nasi kretyni z MSZ będą gardłować o konieczności aresztowania Prezydenta Putina… Dokładnie ci sami kretyni, którzy chcieli dawać list żelazny Hitlerowi z Jerozolimy.
      https://www.youtube.com/watch?v=FrWmiJcr_Bk

      0
      0
  29. karnak

    Analiza obecnej sytuacji WIG20 na chłodno.
    Nie widać średnioterminowych sygnałów sprzedaży, a uwagę zwracają długie dolne cienie młotków przy dojściu do dolnej bandy zielonego klina wzrostowego, co świadczy o sporej sile byczka.
    Piątek zakończony na oporze. Zobaczymy, jak się otworzą w poniedziałek i czy będą kontynuować wzrost.
    https://zapodaj.net/plik-oLUwne2RKt
    https://zapodaj.net/plik-rzJlkaRu1U
    https://zapodaj.net/plik-K9yIQhxZxA

    2
    0
    1. b_t_k

      Karnak, fajne wykresy i doskonale widać rising wedge na W20.
      u mnie na AJ AU, które szły identico z dolnymi cieniami (nawet z wyprzedzeniem) tym razem po piątkowym wyjściu będę wchodził za równie dużą pulę, ale na dłużej.

      2
      0
    1. mac_erson

      S-ki czekam na strefę 2950-3020.
      I jak pisałem nie wchodzę na rympał tylko czekam na koniec sesji wbijającej w tą strefę i na następnej shortuję.

      Ale mój długościowy timing wskazuje, że to powinno się wydarzyć w najbliższym tygodniu. Jeśli nie będziemy się zbierać do ataku to podejmę odpowiednią decyzję.
      Na razie daję jeszcze kilka sesji szansy.

      Jeśli chodzi o USiaki to też spodziewam się tam jeszcze ataku na nowe ATH (nawet zagrałem w piątek na to lekkie L-ki).

      Ale – tu już trzeba być uważnym, żeby nie wykolegowali nas :))))

      3
      0
  30. red007

    Przypominam, że 29.10 będziemy mieli komunikat FED zaś na początku listopada rating PL wydany przez S&P.
    Gdyby rynek po tych wydarzeniach tkwił dalej w takim marazmie jak obecnie to wszystko rozegra się dopiero w przyszłym roku.
    Tak sądzę.

    2
    0
  31. karnak

    Dla mnie z tego, co prezentuje @mac_erson najistotniejszy jest wniosek, że za tyci tyci czasu (chodzi o to, że naprawdę za niedługo) mamy koniec tego swingu hossy, co odpowiada poziomowi ok. 3000 pkt wg @mac_ersona i później większy spadek, a to znaczy, że jest odrzucany w tym rozumowaniu, że obecne wzrosty będą trwały jeszcze długo bez większego spadku, który to może być początkiem bessy, albo większą korektą w dalszej hossie. Takie przynajmniej wnioski płyną dla mnie z rozłożenia na czynniki pierwsze koncepcji @mac_ersona.
    Teraz pozostaje obserwować, jak się rynek będzie zachowywał względem tego zakładanego scenario i… odpowiednio reagować na sygnał siły, albo słabości, bo złapać szczyt, to może być łut szczęścia.
    Ale, gdy nawet nie złapie się ewentualnie samego szczytu to wejście w pozycję zgodną z przyszłym trendem nawet trochę za późno też będzie dużym sukcesem.
    Podejście @mac_ersona jest mądre, bo czeka, a nie wyprzedza, na wypadek, gdyby się mylił, a rynek dalej jechał i jechał do góry, a tak to bezpieczniej wchodzić na S po wygenerowanym sygnale słabości niż na wzrostach łapać szczyt – inaczej lepiej S po ” tym ” szczycie, a nie przed.
    W piątek był tego przykład, jak rynek potrafi robić w ciula z rana wyprzedaż na maksa, jakby miał być koniec świata, a później słońce i wzrostów siła, jak w najlepszej hossie. I stanęło na tym, że wsparcie wybronione, ale opór nie pokonany.
    Poniedziałek, miejmy nadzieję, że przybliży nas do odpowiedzi, co dalej.

    4
    0
  32. red007

    Masz rację tylko Ty jesteś day traderem więc moim zdaniem Ciebie i maka dzieli kosmos.
    Nigdy nie wiemy kiedy dojrzałe jabłko spadnie na ziemię.
    Niektórzy próbują precyzyjnie to wyliczyć z wiadomo jakim skutkiem.
    Niektórym uda się trafić ale to rozpatrujemy raczej w kategorii szczęścia a nie intelektu.
    Tylko „grubas” ma możliwości aby przyspieszyć albo opóźnić ten proces.

    2
    0
    1. karnak

      „……Tylko „grubas” ma możliwości aby przyspieszyć albo opóźnić ten proces.”

      OK.
      Mam jednak pewną w tym delikatnie pisząc niejasność
      Jeśli ma taki wpływ ten mityczny grubas to dlaczego nie ma innego grubasa, który ma inne zdanie na temat rynku od tego pierwszego grubasa i nie chciałby go pokonać, kto tego zabrania?
      Czy może nie może istnieć ten inny grubas, bo grubas może być tylko jeden wszechwiedzący i on kieruje rynkiem? Jeśli tak nikt inny nie zarobi na rynku w dłuższym czasie, bo wszystkie pieniądze i tak w ten, czy inny sposób przyciągnie z rynku do siebie tej jedyny najmądrzejszy, nieomylny grubas.
      I jeśli tak miałaby wyglądać rzeczywistość to biada nam maluczkim – zwijajmy zabawki i dajmy sobie spokój z uczestnictwem w takim rynku, bo jest to gra w dłuższej perspektywie do jednej bramki – tego mitycznego grubasa.
      I jest druga alternatywa, że tych grubasów jest więcej niż jeden, i tu już można szukać sposobu, by coś dla siebie uszczknąć z tortu, który oni skubią.
      Dodefiniuję, że przez rozróżnienie różnych grubasów rozumiem inne sposoby gry i obstawianie innego zachowania rynku w danym momencie.
      No i jest jeszcze taki sposób gry szaraczka, że rozszyfruje on grubasa rozdającego karty i będzie z nim doił kasę. Tylko, czy to jest możliwe?

      3
      0
    1. Post
      Author
      fast_market

      To również budzi moje największe obawy. Ale na moment warto się zrelaksować, bo mamy okazję raz na kilka lat posłuchać Konkursu Chopinowskiego. Polecam uwadze młodziutką Chinkę z wczoraj i Amerykanina z dziś. Zobaczymy jaki będzie werdykt po ostatnich, poniedziałkowych występach.;)

      0
      0
  33. red007

    Nie mam pojęcia kim jest mityczny giełdowy „grubas”.
    Wyobrażam sobie, że grubasy to konkurujące z sobą wielkie instytucje finansowe świata które mają dostęp do poufnych niepublikowanych danych, mają dostęp do polityków, dysponują tak potężnym kapitałem, że są w stanie wpływać na kursy walorów.

    0
    0
    1. mac_erson

      różnica w postrzeganiu grubasa jest jedna podstawowa.

      1) Jedni uważają, że to konkurujące ze sobą instytucje finansowe i centra zarządzania
      2) Drudzy którzy uważają, że i tak finalnie lejce tych instytucji schodzą się do jednego „deep” centrum a te „sztuczne” podziały (podobnie jak w polityce) to teatr dla gawiedzi.

      3
      0
        1. karnak

          Dołączam się do prośby @mac_ersona, bo jestem bardzo ciekawy, jak przynajmniej średnioterminowy gracz otrzymuje sygnały zmiany trendu i interesuje mnie ten moment online w czasie, by go podać – nie odmawiaj i bądź łaskaw zrobić to dla gawiedzi na blogu.
          Z góry dzięki

          5
          0
  34. red007

    mak

    – co do zakończenia hossy to nie podejmuję się wskazać poziomu docelowego gdyż tego nie wiem zaś każdy kto uważa że to wie to moim zdaniem albo sam jest głupcem bądź innych uważa za głupców (choć mówi się, że nieraz głupcy mają szczęście)
    – co do sygnału zakończenia hossy to wszystko zależy od perspektywy, czy bierzemy pod uwagę wykresy świecowe czy liniowe, czy 15 minutowe, dzienne, tygodniowe, miesięczne czy też kwartalne.
    Zależy w jakim interwale kto inwestuje i na jakie wykresy patrzy. Tym samym dla każdego z nich hossa zakończy się w innym terminie.

    1
    1
    1. mac_erson

      @karnak

      Wprawdzie dotknęliśmy dołu mojego poziomu docelowego ale jest on na tyle szeroki (2950-3020), że nie jest to dla mnie sytuacja do grania pod prąd tym bardziej, że oczekuję jeszcze nowego HI w US (nawet mam tam niewielkie L-ki z piątku).

      Caly czas daję mojej kończącej ladze szansę 🙂
      I dopiero następnego dnia S-ki (9-9.30 po otwarciu luką).

      1
      0
  35. red007

    karnak

    „..bądź łaskaw zrobić to dla gawiedzi na blogu…”

    W Twoich słowach jest nieco ironii jakoby blogowicze byli dla mnie gawiedzią. Może są dla Ciebie bo dla mnie nie.
    Zaś co do wskazywania konkretnych poziomów to sam jesteś przykładem że nie mają one dla nikogo najmniejszego znaczenia. Mak zapowiadał, że dziś ma być biała laga a Ty wszedłeś w S.

    0
    0
    1. Post
      Author
  36. konsultant121

    @macerson
    „według zaawansowanie bessy na złocie jestesmy już w końcówce 2007”

    Chodziło Ci o stopień zaawansowania hossy na złocie jak 2001-2011 , tak teraz w latach 2016-2025 ?

    0
    0
  37. datik

    „Donald Trump poinformował 16 października, że w ciągu dwóch tygodni spotka się z Władimirem Putinem w Budapeszcie. Teraz przedstawiciel Białego Domu przekazał nowe informacje. Wynika z nich, że taki szczyt nie jest planowany w najbliższym czasie.”
    – – – – – – – – – – –
    Jak myślicie, czy za wykorzystywanie informacji poufnych będzie ktoś z otoczenia Trumpa mial kłopoty po końcu kadencji ? Tamtejszy KNF chyba jest mniej liberalny od naszego.

    0
    0
    1. Post
      Author
  38. Post
    Author
    1. Post
      Author
    1. mac_erson

      Ten czas wynikał z równości dni – ale jak wiesz giełda to nie apteka.
      Jeśli ktos chce grać na opór 2960 to sensowne jest s-kowanie pod oporem ze sztywnym stopem powiedzmy 2965-2970.
      Jesli przejdziemy ten opór to duże prawdopodobieństwo szybkiego dociągnięcia do kolejne strefy ok. 3020.

      2
      0
      1. Post
        Author
          1. Post
            Author
              1. Post
                Author
                  1. Post
                    Author
  39. Post
    Author
            1. red007

              Na poważnie to można było traktować transmisje online Rafała Zaorskiego który na żywo zawierał transakcje pokazując to w internecie.

              Inne formy deklarowania swoich zagrań , w tym na blogu internetowym, to tylko dobra zabawa.
              Oby było jej na tym blogu jak najwięcej. Jestem za.
              Każdy może pisać co chce. Aby nikomu nie wyrządzał żadnej krzywdy ani nie sprawiał nikomu przykrości.

              0
              0
              1. fron

                Zgadzam się z Tobą, z jednym…ale; akurat karnak jest osobą, która (jeśli chce) to podaje prawdziwe wejścia „online” i z moich obserwacji to nie jest gość co ściemnia…chyba Piotr to również obserwował i doszedł do podobnych wniosków, dlatego karnaka szanuje, choć nie zawsze się z nim zgadzam 😉

                0
                0
  40. Post
    Author
    1. noob.

      @Fast,
      Tak ,do obrócenia pozycji czy dołączenia do ruchu 6756 es.Wspomnialem przedwczoraj es na 2% ,mieli 6765/80 wejść w przedział .gryźli oporem 6790/1 otwierający drogę na ath .Nie powinien miś pozwolić wyjść nad 6760 jak coś.2 sesje było derwowki,nic,modlitwa ,6610/30.oby.

      1
      0
      1. Post
        Author
  41. karnak

    @mac_erson jesteś WielkiMac.
    Gratulacje za Twoją prognozę białej lagi, jej czasu pojawienia i podanie przedziału jej zasięgu.
    Nie wierzyłem, że pokonają 2960.
    Co mistrz to mistrz, ja, jak zwykle zacząłem szorcić za wcześnie, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
    Ciekawe, jak swoją prognozę wdrożysz w życie, tzn. po ile w praktyce weźmiesz S i kiedy?
    Życzę powodzenia.

    2
    0
        1. fron

          karnak, ja wiem, że Ty wiesz; ja chcę zmotywować mac’a, żeby w końcu pokazał jaja (mac nie bierz tego dogłębnie do siebie 😉 ) i zajął pozycje a nie bawił się w teoretycznego profesora od teorii bawienia się w giełde, ale z drugiej mańki niech się dalej bawi, to też jest słodkie i…pożyteczne 🙂

          1
          0
          1. Post
            Author
            fast_market

            Przecież Mac powiedział, że pozycję zajmuje następnego dnia po białej. Więc jeśli dziś była ta biała, to jutro jest dzień zajęcia przez niego pozycji. Nie trzeba dopingować, bo każdy gra swoje.
            A swoją drogą to dzisiejsi kupujący chyba się nie spodziewali takich spadków w USA.

            1
            0
              1. Post
                Author
  42. mac_erson

    Chłopaki easy.
    Ja zajmę pozycję w dniu szczytu.
    Więc bez poganiania. Będzie sesja szczytowa to się dowiecie.

    To nie była taka laga jakiej się spodziewałem więc i jutro „raczej” nie będzie sesji szczytowej.

    Wszystko w temacie 🙂

    PS> adam – z nonamami się nie zakładam. Najpierw przedstaw się.

    0
    0
          1. mac_erson

            nie unikam możliwości zakładu tylko nie Ty a ja stawiam warunki – podałem je jasno i wyraźnie i jeśli jesteś taki kozak to zapraszam 🙂

            PS> Depozyt (powiedzmy po 2000zł) przed zawarciem zakładu u Fast-a.

            1
            0
              1. mac_erson

                proszę bardzo.

                2000zł depozytu wygranej do fasta, Twoje dane osobowe i podanie fastowi danych konta maklerskiego, które będzie rozliczane w IV kwartale na potrzeby tego zakładu.
                Po otrzymaniu info od fasta robię to samo i działamy.

                2
                0
                    1. adam

                      brzmi juz rozsadniej, czyli 2000zl u notariusza za IV kwartal tylko gielda i zwyciezca zabiera cala pule czyli 4k tak?

                      0
                      0
                    2. mac_erson

                      Ja bym zaproponował za 2000zł zakup whisky dla wygranego. A drugie 2000zł wygrany wskazuje fundację gdzie wspomożemy kogoś wartościowego.

                      0
                      0
                1. Post
                  Author
    1. mac_erson

      ok więc zapraszam zaraz po weekendzie w Łodzi wybierz dowolnego notariusza, który Ci pasuje i działamy.

      Mogę też jak wcześniej pisalem zgodzić się aby przechować powyższe depozyty u przykładowych blogowiczów: fast, noob, datik (do wyboru).

      0
      0
        1. mac_erson

          Ja nie mam czasu jeżdzić po innych miastach.
          Z Wawy masz 90minut do Łodzi mogę się dostosować w dowolnym terminie.

          A jak nie to wybierajmy blogowicza, który przechowa. Dałem trzech do wyboru.

          0
          0
  43. Prezesso

    I jak, podoba się BIAŁA LAGA? Mak naiwnie myśli, że to koniec.

    A to POCZĄTEK HOSSY!

    Wystraszone spekulanty oddają L za frajer, typowe.

    L dobieram po 3 tysie i się śmieje z Apaczy!

    ALEŻ ZIELONO!

    ATH i jazda na 3200 do końca miesiąca!

    2
    0
  44. Prezesso

    Żabi skok do ATH i tyle było straszenia, biadolenia.

    NASZ RYNEK NAJLEPSZY NA ŚWIECIE!

    Zresztą te mini korekty 1dniowe na Nasdaq czy SP to jakaś popierdułka, nie prawdziwe spadki, więc oni już się nawracają.

    JA TU JESTEM NAJLEPSZY!

    Noob z zazdrości ciągle mi robi koło pióra, ale zobaczcie sami, kiedy brałem L, he he.

    Oj, bajkopisarze i teoretyki, jak mak. BTW, masz już S, czy znowu kanał się przesunął na 3200/3300?

    3
    0
    1. noob.

      Koło jakiego pióra koguciku?.Nic mnie dotarło do ciebie.Wiadomo jak to się skończy,identycznie jak ostatnio.dobierane podwójny wpierdol ,normalna elka normalny,aż żyłka pęknie.Nie masz planu,pójdą ,chcesz wyżej aż zawracają i się kończy jak zawsze.Oczywiscie trzymamy zawsze w pierwszej kolejności za wig 500 k z powodu akcji.Glowa do góry koguciku,ciesz się chwilą.

      2
      0
          1. mac_erson

            Prezess bez dwóch zdań sobie radzi znakomicie, potrafi szybko zmienić zdanie gdy trend zawraca i dowieźć większe zyski.

            Co do rankingu na najlepszego:

            1) Noob
            2) Prezess
            3) Red


            Adam


            Mac-erson
            Konsultant

            1
            0
    1. adam

      mozesz bedzie do puli wieksza kwota, Mac jestem z Lubelskiego a w stolicy jestem dwa razy w miesiacu, dogrywaj notariusza u siebie ale Ty go oplacasz a ja wlicze sobie koszt dojazdu zeby bylo fifty fifty, jak juz przygotujecie umowe to daj namiary na tego notariusza.

      0
      0
    1. Post
      Author
  45. fron

    o i tu jest pole do zakładu, nawet z 10% marginesem, czyli 3700 do 2200.
    Do takiego zakładu sam bym się dołączył, tylko bardziej preferuje jakieś gentleman agreement niż wizyta u notariusza.

    0
    0
  46. Prezesso

    No to dziś luka i jazda na 3100/3200 do Halloween.

    Misie w tarapatach!

    Z pewnością będzie rzesza chętnych na S, to będzie łatwizna iść do góry.

    USA pomagają. ATH NA CAŁYM ŚWIECIE!

    Gramy z trendem!

    L dobieram jeszcze na otwarciu, bo będą Misiaczki dobijać ok.12.

    JAZDA!

    Tak się gram, a nie bajdurzy, jak mak.

    I ciągle nie rozumiem zazdrości innych – przecież to pikuś jechać z rynkiem!

    1
    0
  47. Post
    Author
    1. mac_erson

      ja po 3019, postawiłem jeszcze po 3029 ale nie weszło.

      Zakładam dwa warianty albo dzisiaj szczyt albo w przyszłym tyg. nadbicie.
      Zobaczymy PKO nie dojechał jeszcze do moich 79zł więc jakieś miejsce na kolejny atak pozostało…

      1
      0
  48. noob.

    Widzisz Karnak,odpisałem że nie na pewno ale prawie na pewno że ma być i sam widzisz jak wyszło że nikt nie zna przyszłości z cyferkami:-).
    Byk to lepiej aby lądował w górę i się nie zatrzymywal

    2
    0
  49. Post
    Author
      1. Post
        Author
  50. Post
    Author
      1. Post
        Author
  51. Post
    Author
  52. Post
    Author
    1. Post
      Author
        1. Post
          Author
  53. karnak

    Po aktualizacji spojrzenia na nasz rynek mam coraz więcej wątpliwości czy S ki teraz to dobry pomysł.
    Wyszli górą z rysowanego tydzień temu kanału wzrostowego.
    Trzeba dobrze obserwować i… reagować.

    4
    0
  54. Post
    Author

Dodaj komentarz